Recunoaștere facială în loc de „strigarea” catalogului – experiment într-o școală din Suedia

16 ianuarie 2019, 12:27

Când elevii intră în clasă, senzorii aparatului se declanșează, iar sistemul știe numele celui care participă la curs.

La început au fost câteva voci, mai ales printre părinți, care au contestat experimentul ce a avut loc în toamnă, dar până la urmă au cedat.

Denise Marklund, elevă: „Camera înregistrează că sunt aici, iar senzorii aceia verzi înregistrează că sunt prezentă„.

Cred că e destul de bine, pentru că nu mai pierdem timp la începutul orei„, recunoaște un alt elev.

Un simplu calcul arată că profesorii pierd într-un an școlar cam 17 mii de ore doar făcând prezența.

Acesta a fost, de fapt, principalul motiv al experimentului care folosește o tehnologie ce garantează siguranța copiilor.

Jorgen Malm, directorul școlii: „Cred că, pe viitor, aceasta ar fi soluția, dar mai întâi trebuie să evaluăm rezultatele acestui experiment„.

Dar acest tip de monitorizare este o chestiune delicată.

În China, de exemplu, există nenumărate exemple despre cum aceste sisteme biometrice sunt folosite pentru a controla comportamentul populației.

La școala suedeză, sistemul a fost folosit doar la o singură clasă, pe o perioadă determinată.

Creatorul său spune că tehnologia folosită doar înregistrează intrarea elevului în clasă și nu analizează datele obținute.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă