Recorduri în contractul cu Bechtel. Autostrada Transilvania: 1,4 miliarde euro, pentru 52 de kilometri

19 ianuarie 2017, 20:45

2.2 miliarde de euro era dispus statul român să plătească pentru construcţia autostrăzii Transilvania, care urma să lege Braşovul de vama Borş. Însă americanii de la Bechtel nu au avut limite de preţuri. Nicio sumă fixă nu a fost prevăzută pentru cei peste 400 de km.

Săpăturile la suprafaţă, în stratul vegetal, costau 3,43 euro/mc, iar cele în adâncime, până la 7 euro. Bechtel cerea bani şi pentru „dubla manipulare a materialului rezultat din săpături”, după cum este stipulat în contract, respectiv 3,57 euro/mc, iar pentru „excavarea materialului de împrumut”, preţul ajungea la 5,65 euro/mc. Americanii luau însă mai mulţi bani atunci când îşi ţineau utilajele „pe dreapta”.

Bechtel a reuşit să finalizeze doar 52 de kilometri de autostradă, între Gilău şi Câmpia Turzii. Alţi 60 de km, între Suplacu de Barcău şi Borş, au fost construiţi în proporţie de 40%.

În acest fel s-a cheltuit aproape un miliard şi jumtate de euro pentru 50 de kilometri de autostradă. În 2013 contractul cu Bechtel a fost reziliat şi procurorii DNA au deschis mai multe dosare pentru a merge pe urmele banilor.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite