Reacția ASPA, după acuzațiile aduse de primarul Ciucu: ”Nu fac altceva decât să creeze confuzie în rândul opiniei publice”

Reacție ASPA / Facebook
Reacție ASPA / Facebook
25 ianuarie 2023, 19:32

Astfel ASPA a transmis un comunicat pe care vi-l prezentăm integral:

”1. Referitor la alegațiile lansate în spațiul public de primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu, legate de faptul că în data de 14 ianuarie a.c., ASPA nu s-ar fi prezentat în zona Lacul Morii, ca urmare a apelului polițistului local, facem următoarele precizări:

La data de 14.01.2023, ASPA a avut o acțiune de capturare în zona Lacul Morii – str. Drumul la Roșu, la care a solicitat participarea unui echipaj de la Poliția Locală Sector 6.

În urma acțiunii, au fost identificați 4 câini care au intrat pe o proprietate privată în prezența echipajelor ASPA și al Poliției Locale Sector 6.

La finalul acțiunii, echipajul ASPA a întocmit un Raport de activitate în care a consemnat că nu au putut fi capturați câinii deoarece s-au retras pe o proprietate privată, au menționat și numele posibilului proprietar al terenului. Raportul a fost semnat și de polițistul local de la sectorul 6, prezent la acțiune.

Până în prezent nu am primit de la Poliția Locală Sector 6 un răspuns cu privire la permisiunea de a acționa pe proprietatea privată respectivă.

Raportul se regăsește la finalul postării.

2. Afirmațiile repetate ale primarului sectorului 6 potrivit cărora, primăriile de sector nu pot înființa servicii specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân sunt contrazise de mai multe articole din Codul Administrativ și din OUG 155/2001 pe care le redăm mai jos.

Astfel, conform HG 1059/2013 privind normele metodologice de aplicare a OUG 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân,

ART. 3 ALIN. (1) ȘI (2)

(1) Serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân, înființate potrivit art. 1 alin. (1) din ordonanța de urgență (OUG 155/2001), desfășoară activitatea de gestionare a câinilor fără stăpân pe raza unităților administrativ-teritoriale, respectiv a SUBDIVIZIUNILOR ACESTORA, la nivelul cărora au fost înființate, și, în funcție de posibilități, pot încheia protocoale de colaborare cu unitățile administrativ-teritoriale cu care se învecinează, precum și cu orice altă unitate administrativ-teritorială de pe raza județului.

(2) Serviciile prevăzute la alin. (1) sunt denumite în mod obligatoriu prin sintagma „Serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân”, urmată de denumirea unității administrativ-teritoriale, respectiv a SUBDIVIZIUNII ACESTEIA, la nivelul căreia au fost înființate.

ART. 2 LIT. M)

Serviciu specializat pentru gestionarea câinilor fără stăpân – serviciu de utilitate publică, înființat la nivelul unităților administrativ-teritoriale, RESPECTIV AL SUBDIVIZIUNILOR ACESTORA, în condițiile legii, de consiliul local, respectiv de Consiliul General al Municipiului București, în scopul gestionării câinilor fără stăpân de pe raza unității administrativ-teritoriale respective;

În concluzie, OUG 155/2001 NU SE REFERĂ DOAR LA UAT-URI, CI ȘI LA SUBDIVIZIUNILE (SECTOARELE) UAT-urilor, așa cum rezultă clar din articolele de mai sus menționate din normele de aplicare ale OUG 155/2001, aprobate prin HG 1059/2013.

Toate aceste informații lansate în spațiul public fără o minimă verificare a legislației sau a veridicității, nu fac altceva decât să creeze confuzie în rândul opiniei publice. ASPA are toată deschiderea să colaboreze în continuare cu toate primăriile de sector, polițiile locale și națională, ong-uri și voluntari pentru a gestiona situația câinilor fără stăpân și facem apel și pe această cale la cooperare interinstituțională cu scopul de a proteja cetățenii și de a nu răni animalele.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite