Raquel Welch, o personalitate puternică, cu un talent pentru comedie rar exploatat

Raquel Welch
Raquel Welch
16 februarie 2023, 14:43

Termenul de „sex simbol” miroase a sexismul zâmbitor de altădată și, de foarte multe ori, vedetele feminine cărora li se atribuia această etichetă primeau o ținută exotică. Ursula Andress a avut bikini cu o centură grosieră în Dr. No. Jane Fonda a avut o piesă elegantă cu dungi negre și cizme până la coapse ca astronaut glam în „Barbarella”.

Dar cea mai scandaloasă piesă de costum de sex-simbol din toate timpurile i-a fost atribuită lui Raquel Welch, care a purtat un costum din două piese din piele de căprioară în rolul lui Loana cea frumoasă din aventura cu dinozauri din 1966, „One Million Years BC”, realizată de Ray Harryhausen și bazată pe ideea deloc științifică că oamenii și dinozaurii au coexistat.

Loana, o femeie ultrasexuală a cavernelor, a avut trei replici în film, dar imaginea de pe afiș a lui Welch în această ținută cu totul extraordinară a transformat-o într-o legendă. Welch a devenit o prescurtare obraznică, dar drăguță, pentru o vedetă senzuală pe care bărbații de toate vârstele o râvneau în secret sau nu atât de secret; un fel de glumă de comedie de situație, ca și tații care se uitau la „Top of the Pops” și așteptau să apară „Pan’s People”.

Filmul recent al lui Kenneth Branagh, „Belfast”, are o filmare cu Welch fermecând un public familist. Și, de fapt, Welch a devenit și mai mult o legendă în Marea Britanie pentru o cascadorie publicitară din 1972, când – aflată la Londra pentru a-și promova westernul „Hannie Caulder”, produs în Marea Britanie – s-a declarat fan al echipei Chelsea, s-a îmbrăcat în echipamentul lui Chelsea pentru fotografi și a mers la un meci al lui Chelsea împotriva lui Leicester City în compania lui Jimmy Hill. Welch era o personalitate puternică, care nu simțea sau nu roșea, ci părea în permanență amuzată, de parcă ar fi putut mânca la micul dejun pe oricare dintre admiratorii ei.

La fel ca mulți alți artiști care au rămas blocați în descrierea postului de „sex simbol”, Welch avea un dar pentru comedie, care uneori a fost îngăduit, alteori nu: a obținut un mare succes cu interpretarea sa ca vicleana Constance de Bonacieux în filmele lui Richard Lester „Cei trei muschetari” și „Cei patru muschetari”, în care are o indiscreție fierbinte cu D’Artagnan, interpretat de Michael York.

Și are o prezență reală în drama din 1975 a lui James Ivory din Epoca de Aur de la Hollywood, „Petrecerea sălbatică” (o influență asupra filmului „Babylon” al lui Damien Chazelle), în care joacă rolul amantei loiale a unui star prăfuit care găzduiește o orgie pentru moguli influenți.

Celebritatea ei în anii ’70 era colosală și este păcat că niciun regizor nu a reușit să scoată din ea acea combinație de drolerie și forță fizică arămie care ar fi putut foarte bine să producă o comedie extraordinară.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă