Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Raportul Evaluării Naționale la clasa a II-a. Aproximativ 40% dintre elevii de clasa a II-a nu știu să scrie corect textul cerut

Aproximativ 60% dintre elevii de clasa a II-a care au participat anul trecut Evaluarea Naţională reușesc să scrie corect textul cerut, în timp ce aproape 70% dintre aceştia redactează un bilet respectând convențiile de bază, arată Raportul naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a - 2019, publicat pe site-ul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare.

20 Februarie 2020, 13:46 (actualizat 20 Februarie 2020, 14:58) |
Elevi la școală / FOTO: CONSTANTIN DUMA / AGERPRES FOTO, foto.agerpres.ro

Aproximativ 70% dintre elevii de clasa a II-a reușesc să scrie un bilet de mulțumire, respectând cerințele referitoare la conținut, în timp ce mai puțin de 60% reușesc să scrie corect cuvintele și să utilizeze corect semnele de punctuație.

În cadrul Secțiunii Scris, procentajul elevilor care au demonstrat că au dezvoltate competenţele specifice corespunzătoare programei școlară, de a redacta mesaje în diverse situaţii de comunicare, s-a îmbunătățit de la 70,25%, în 2018, la 72,46% în 2019.

Această îmbunătățire se resimte și în funcție de mediul în care se află unitatea de învățământ, din acest punct de vedere, în mediul rural procentajul mediu înregistrat fiind de 62,41% în 2019 față de 60,43% în 2018, în timp ce în mediul urban, procentajul mediu a crescut de la 77,62% în 2018 la 79,43% în 2019.

În privința testelor la Secțiunea Matematică, la clasa a doua, raportul arată că:

75,06% dintre elevii participanți reușesc să utilizeze corect numerele în calculele elementare; mai mult, în timp ce 92% dintre aceștia compară corect numerele date, 68% reușesc să efectueze adunări și scăderi, mintal sau în scris, recurgând la numărare și/sau grupare ori de câte ori este necesar, iar 65% efectuează înmulțiri și împărțiri în concentrul 0-1000 prin adunări, scăderi repetate;

90,04% dintre elevi recunosc și denumesc figurile geometrice date, prin evidențierea unor caracteristici simple, specifice formelor geometrice plane și corpurilor geometrice identificate în diferite contexte;

81,25% dintre elevii evaluați știu să calculeze o perioadă de timp necesară desfășurării unei activități, prin utilizarea unor unități de măsură pentru determinarea și ordonarea duratelor unor evenimente variate

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 11°C 16°C
IASI 13°C 16°C
CLUJ 10°C 13°C
CONSTANTA 9°C 11°C
CRAIOVA 10°C 14°C
BRASOV 8°C 13°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 04 Aprilie 2020, 15:57
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 03-04-2020
Deschidere: 7548.64
Maxim: 7593.83
Mimim: 7516.19
Variatie: -0.31%
FP
1.06
0.94%
SNP
0.31
0%
TLV
1.75
0.57%
EBS
75.34
2.21%
BRD
11.04
0.54%
SNG
28.00
0.18%
SIF3
0.30
0%
SNN
14.34
0.14%
EL
9.44
2.29%
PREB
0.86
3.45%
ARHIVĂ ȘTIRI