Raport UNICEF-UNHCR: Mai mult de jumătate dintre copiii ucraineni care au ajuns în Polonia nu sunt înscriși la școală

Mai mult de jumătate dintre copiii ucraineni care au ajuns în Polonia nu sunt înscriși la școală
Mai mult de jumătate dintre copiii ucraineni care au ajuns în Polonia nu sunt înscriși la școală
11 iulie 2023, 14:29

173.000 de copii ucraineni refugiați sunt în prezent înscriși în sistemul școlar polonez, inclusiv primar și secundar. Aproximativ unul din cinci (22%) elevi ucraineni la vârsta de școală secundară a urmat o școală poloneză la sfârșitul anului universitar trecut. În Polonia, refugiații din Ucraina reprezintă 4% din toți studenții înregistrați. În peste 85.000 de clase există cel puțin un student refugiat.

Copiii refugiați care nu sunt înscriși în școlile poloneze încearcă probabil să-și continue studiile online, fie prin programa ucraineană, fie prin alte platforme de învățare la distanță. Deși aceste metode oferă soluții pe termen scurt, ele nu susțin dezvoltarea socială și adesea nu reușesc să producă rezultate educaționale pozitive pe termen lung.

Deși nu există date verificate, se estimează că aproximativ 30% dintre copiii din Ucraina care sunt înscriși și studiază personal în sistemul școlar polonez studiază și online. Poate fi obositor și foarte dificil pentru acești copii. Unii copii refugiați sunt în educație non-formală, merg la școli ucrainene sau și-au abandonat educația. Ratele scăzute de înscriere pot fi atribuite unor factori precum deplasarea frecventă către și dinspre Ucraina, precum și obstacole precum barierele lingvistice și capacitatea școlilor de a absorbi noi elevi.

Biroul UNICEF de Răspuns pentru Refugiați din Polonia lucrează cu Ministerul Educației și Științei, 12 municipalități și parteneri ai societății civile pentru a spori accesul copiilor la învățare de calitate pentru copiii din Polonia. Se urmărește sprijinirea includerii copiilor în sistemele naționale de educație și furnizarea de căi multiple de învățare pentru copiii care nu sunt înscriși în prezent. Asta înseamnă, de asemenea, și instruirea profesorilor și a personalului școlilor cu privire la metodele de integrare a copiilor vulnerabili în sălile de clasă și oferirea de cursuri de limbi străine și de sănătate mintală și sprijin psihosocial. Platforma UNICEF-Microsoft Learning Passport, lansată săptămâna trecută pentru a sprijini includerea refugiaților și sănătatea mintală a tuturor elevilor, va forma 8900 de educatori care vor ajunge la 200.000 de copii în Polonia anul acesta.

UNICEF și UNHCR îi îndeamnă pe părinții refugiați să-și înregistreze copiii în sistemul școlar polonez, deoarece învățarea față în față într-un spațiu sigur cu colegi și profesori nu este importantă doar pentru educația lor, ci este crucială pentru socializarea, sănătatea lor mintală și bunăstarea lor.

„Școlile depășesc locurile de învățare, mai ales în timp de război”, a declarat Rashed Mustafa Sarwar, coordonator de țară pentru Biroul UNICEF de răspuns pentru refugiați din Polonia. „Ele oferă copiilor care au suferit deja pierderi, strămutare și violență un sentiment de rutină și siguranță, o șansă de a construi prietenii și de a obține ajutor de la profesori și oportunitatea de a se integra în comunitățile gazdă. Ele oferă acces la servicii pentru a sprijini sănătatea mintală și bunăstarea copiilor”.

Kevin J. Allen, reprezentantul ICNUR în Polonia, a spus: „Răspunsul exemplar al Poloniei la exodul refugiaților ucraineni le-a oferit celor forțați să fugă protecție imediată, acces la asistență medicală și locuri de muncă și educație gratuită. Trebuie să valorificăm educația oferită copiilor ucraineni în școlile poloneze și să ne asigurăm că aceștia le frecventează – construind abilitățile pentru a contribui la un viitor mai luminos în Ucraina, atunci când condițiile o permit”.

Un articol de Arina Delcea

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite