Radarele fixe ar putea pândi șoferii indisciplinați la orice colț de stradă. România este pe primul loc în Europa în clasamentul deceselor cauzate de accidentele rutiere

29 iunie 2022, 17:48

Accidentele rutiere soldate cu morți sunt la ordinea zilei în țara noastră. Numai în această dimineață, pe E85, cunoscut și că drumul morții, în dreptul localității Sinești din Ialomița, patru persoane, printre care și doi copii, și-au pierdut viața, iar alte cinci au fost rănite grav.

Pentru ca astfel de tragedii să nu se mai întâmple, deputatul PNL Alexandru Muraru propune reintroducere radarelor fixe, argumentând că peste tot în lume astfel de măsuri au dus la scăderea numărului de accidente: „În toate țările din lume, instalarea radarelor fixe a condus la scăderea numărului de accidente și creșterea siguranței în trafic. Împreună cu Ministrul de Interne, Lucian Bode vom identifica soluțiile pentru a schimba legislația astfel încât să existe cadru legal pentru instalarea radarelor fixe în orașe.”

Și specialiștii în siguranță rutieră cred că, de teama amenzilor, șoferii ar respecta regulile.

Cosmin Andreica, preşedintele Sindicatului Europol:Trebuie să avem suficiente camere de supraveghere fixe pentru a acoperi toate zonele de risc, toate zonele cu probleme, iar pe de altă parte, pentru a fi cu adevărat eficiente, trebuie utilizate într-un sistem mixt, împreună cu camere mobile, camere ascunse, pentru a fi creată acea percepție a conducătorului auto că poate fi supravegheat oriunde și oricând”.

Cătălin Codescu, preşedintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie:Dacă ne uităm în celelalte capitale europene vedem că peste tot există aceste camere montate, camere care ajută la identificare celor care trec pe culoare roșie a semaforului, care nu acordă prioritate, care circulă cu viteză și așa mai departe. E important și pentru noi, pentru că în alte condiții, mă îndoiesc că șoferul se va autodisciplina”.

România se află pe primul loc în Europa în clasamentul deceselor cauzate de accidentele rutiere. 93 de morți la un milion de locuitori, în timp ce media europeană este de doar 44.

Acum șase ani s-a oprit utilizarea ultimului radar fix de pe drumurile din România. Tentativa de monitorizare video a circulației rutiere în țara noastră a eșuat, cel mai important motiv fiind lipsa unui cadru legal de funcționare, motiv pentru care multe amenzi au fost anulate de instanțe.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite