Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
EURO 2020 ÎN ROMÂNIA

Punctele slabe ale candidaturii la Euro 2020: cazarea și transportul dintre Otopeni și București

UEFA a dat publicității miercuri cele 19 dosare de candidatură pentru partidele de la Campionatul European din 2020, competiție care se va desfășura în 13 țări.

Bucureștiul mai are de rezolvat problema accesului suporterilor de la aerportul Otopeni în centru și la stadion, precum și, ”în parte”, problema cazării suporterilor fără condiții financiare importante.

10 Septembrie 2014, 16:25 (actualizat 10 Septembrie 2014, 16:40) |
Arena Națională - punctul central al candidaturii României la Euro 2020 / FOTO: fcdinamo.ro

"Bucureştiul este suficient de bine conectat cu toate destinaţiile majore ale Europei pe uscat şi aerian, în contextul în care pentru Euro-2020 aeroportul va avea rol predominant. Liniile de autobuze între aeroport, centrul oraşului şi stadion sunt mai degrabă modeste, iar capacitatea va trebui sporită considerabil. O nouă linie de metrou este planificată pentru 2020.

Accesul pe ultimul kilometru la stadion este asigurat suficient de transportul public (linie de metrou aflate în faza de proiect, tramvaie şi autobuze). Nu au fost furnizate informații referitoare la parcul de mijloace de transport şi nici despre sistemul de funcţionare.

Capacitatea aeroportului internaţional este suficientă astfel încât să opereze traficul aşteptat în 2020 şi cel suplimentar datorat turneului. Autoritatea aeronautică civilă a confirmat că nu există restricţii privind zborurile de noapte", se scrie la capitolul "Mobilitate" al raportului.

De asemenea, se menționează și faptul că România nu a menționat nimic, momentan, despre posibilitatea transportului gratuit acordat suporterilor.

Nu în ultimul rând, deși remarcă ”angajamentul evident” al FRF și al decidenților politici, ”investițiile în infrastructura publică necesară stadionului deja existent nu au fost elaborate în profunzime”.

În ceea ce privește capitolul ”cazare”, raportul UEFA afirmă că, din acest punct de vedere, capitala României se prezintă ”acceptabil”, dar că ”cerințele referitoare la ospitalitate au fost îndeplinite doar parțial”. Astfel, ”numărul de camere solicitat de UEFA pentru anumite grupuri-țintă este semnificativ mai mic și acoperă doar o parte din cerințe, mai ales în ceea ce privește hotelurile de categorie inferioară”.

Cu toate acestea, forul de la Nyon remarcă faptul că ”prețul actual al camerelor este competitiv” și că ”Autoritatea Națională pentru Turism a garantat că va pune la dispoziție suficient de multe locuri de cazare pentru grupurile-țintă ale UEFA și pentru suporteri și a promis că prețul acestora vor fi păstrate în limitele pieței, fără inflația cauzată de organizarea Euro 2020”.

De asemenea, UEFA remarcă faptul că România ”este hotărâtă să asigure o promovare pe întreg teritoriul țării al acestui eveniment”, că ”unele aspecte referitoare la responsabilitate socială și sustenabilitate au fost dezvoltate corespunzător și au mers chiar mai departe de aceste garanții-tip”.

Forul de la Nyon vorbește în termeni laudativi despre Arena Națională, dar atrage atenția asupra numărului restrâns de locuri de parcare. Pe de altă parte, cel mai important stadion al țării nu are alte probleme: numărul de toalete este considerat ”adecvat”, cerințele de siguranță și de securitate sunt îndeplinite, iar vestiarele pentru jucători, arbitri și oficiali se prezintă, ”pe deplin”, la standardele solicitate.

Nu în ultimul rând, UEFA vorbește la superlativ despre ”calitatea înaltă a hotelurilor în care ar putea fi cazate echipele participante”, precum și despre faptul că ”terenurile de antrenament propuse au un standard înalt, chiar dacă una dintre opțiuni mai este folosită și la rugby, astfel că ar fi nevoie de unele adaptări. Terenurile de antrenament vor fi oferite în mod gratuit”.

Celelalte țări candidate la organizarea partidelor Euro 2020, cu mențiunea că finala se va juca fie la Munchen, fie la Londra:

  • Azerbaijan/Baku
  • Belarus/Minsk
  • Belgia/Bruxelles
  • Bulgaria/Sofia
  • Danemarca/Copenhaga
  • Anglia/Londra
  • Macedonia/Skopje
  • Germania/Munchen
  • Ungaria/Budapesta
  • Israel/Ierusalim
  • Italia/Roma
  • Olanda/Amsterdam
  • Irlanda/Dublin
  • Rusia/Sankt Petersburg
  • Scoția/Glasgow
  • Spania/Bilbao
  • Suedia/Stockholm
  • Țara Galilor/Cardiff
Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SPORT
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 14°C 12°C
IASI 9°C 11°C
CLUJ 8°C 10°C
CONSTANTA 10°C 9°C
CRAIOVA 14°C 12°C
BRASOV 10°C 11°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 17 Februarie 2019, 21:05
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 15-02-2019
Deschidere: 7642.1
Maxim: 7708.75
Mimim: 7637.46
Variatie: 0.2%
TLV
1.84
1.19%
SNN
9.33
3.66%
SNP
0.35
0.43%
TEL
22.15
1.58%
FP
0.87
3.53%
BRD
11.60
1.54%
SNG
31.20
0.95%
TGN
336.50
1.97%
EL
10.70
0.19%
SIF5
2.06
2.15%
ARHIVĂ ȘTIRI