Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Bloomberg: Cererea pentru autovehicule electrice creşte odată cu scumpirea carburanţilor

Tocmai când părea că cererea consumatorilor pentru maşini electrice nu mai este atât de energică, creşterea preţurilor carburanţilor a alimentat din nou interesul pentru autovehiculele cu baterii.

09 Aprilie 2012, 09:24 |
Formula E, dedicată maşinilor electrice de mare viteză debutează în luna septembrie la Beijing / FOTO: www.jabulela.com
Formula E, dedicată maşinilor electrice de mare viteză debutează în luna septembrie la Beijing
Chevrolet Volt
Nissan Leaf
Toyota Prius
Hyundai Sonata
Honda Civic

Automobilele electrice, inclusiv cele hibrid, au constituit segmentul auto cu cea mai rapidă creştere pe piaţa americană, potrivit datelor publicate de Bloomberg. Vânzările acestor modele au crescut cu 49% la 117.182 de unităţi în primul trimestru de la doar 78.527 de bucăţi comercializate cu un an înainte ca dezastrele naturale din Japonia să scadă producţia.

Cererea pentru maşinile electrice şi cele hibride a crescut în tandem cu preţul carburanţilor. Modelul Prius, produs de Toyota şi Chevrolet Volt, produs de General Motors (GM) au produs vânzări record în luna martie. Directorul executiv al producătorului Nissan, Carlos Ghosn, susţine că maşinile electrice pure vor acapara 10% din piaţa auto până în 2020.

“Există multe probleme pe care automobilul electric le poate rezolva. Oamenii nu mai vor să meargă la pompă. Doresc ca maşina să îşi facă plinul cât ei stau acasă şi vor să fie ieftin”, a declarat Ghosn la Salonul Auto de la New York. Vânzarea modelului electric Nissan Leaf vor începe în august când firma începe producţia în Statele Unite ale Americii (SUA).

Cresc vânzările de automobile ecologice

Creşterea vânzărilor a făcut General Motors să reînceapă producţia modelului Volt pe 16 aprilie, cu o săptămână mai devreme decît era planificată. În luna decembrie au fost cumpărate 1.529 de modele. GM urmăreşte să vândă 3 mii de unităţi, lunar, până la finele acestui an.

Anul trecut consumatorii s-au retras din zona automobilelor electrice, în primul rând datorită eficientizării motoarelor clasice şi deoarece oferta a fost limitată de cutremurul şi valul tsnami care au lovit Asia.

Cererea pentru hibride a scăzut anul trecut, la 2.2% din piaţa auto americană, de la 2.4% în 2010, după un vârf maxim de 2.8% în 2009. Vehiculele electrificate au asigurat 3.4% din piaţa vehiculelor uşoare în primul trimestru al acestui an, de la 2.6% cu un an înainte, potrivit datelor Bloomberg.

Maşinile electrice sunt mai rentabile

Creşterea preţului carburantului îi face pe consumatori să vadă economia pe termen lung, chiar dacă trebuie să plătească cu 5 mii de dolari mai mult pentru un hibrid, decât pe una cu motor clasic.

“Este evident că preţul benzinei influenţează vânzarea hibridelor. Vânzările modelului hibrid Sonata sunt extraordinare”, a declarat John Krafcik, director executiv al diviziei din America de Nord a producătorului Hyundai. Drept urmare, 30% din modelele Sonata ies de pe linia de producţie cu motoare hibrid.

“Piaţa pentru vehicule în întregime electrice ca modelul Leaf, în valoare de 35.200 dolari şi hibride care se încarcă de la priza electrică precum Volt-ul, care costă 39.145 dolari, continuă să rămână dură”. Asemenea vehicule sunt mai puţin atrăgătoare pentru cei care locuiesc în oraş, cu acces limitat la garaje unde să îşi poată reîncărca acumulatorii pe timpul nopţii, a spus Krafcik.

Electricitatea, "carburantul" viitorului

Preţurile în creştere ale carburanţilor au ajutat şi companai Honda să beneficieze de profit. “Pe segmentul hibridului Civic, volumul de vânzări s-a dublat luna trecută”, a spus Tetsuo Iwamura, director de vânzări pe America de Nord.

Clienţii încă nu sunt pregătiţi să îmbrăţişeze vehiculele electrice pure din cauza temerilor legate de durata de viaţă a acumulatorilor şi a autonomiei, adică ce distanţă pot străbate înainte să fie nevoiţi să pună maşina la reîncărcat pentru câteva ore.

”Oare chiar avem o piaţă pe termen lung pentru vehiculele pur electrice? Nu sunt sigur de viitorul maşinii pe baterii, cel puţin nu îl văd la fel de clar ca Ghosn”, a declarat Iwamura.

Ghosn de la Nissan susţine că testele companiei arată că bateriile sunt de viitor şi că infrastructura pentru prize şi staţii de reîncărcare este o problemă pe care să se rezolve cât de curând. “Acesta este maşina viitorului nostru” a declarat Ghosn.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 9°C 12°C
IASI 9°C 15°C
CLUJ 6°C 7°C
CONSTANTA 6°C 10°C
CRAIOVA 9°C 12°C
BRASOV 5°C 7°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 16 Februarie 2019, 04:03
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 15-02-2019
Deschidere: 7642.1
Maxim: 7708.75
Mimim: 7637.46
Variatie: 0.2%
TLV
1.84
1.19%
SNN
9.33
3.66%
SNP
0.35
0.43%
TEL
22.15
1.58%
FP
0.87
3.53%
BRD
11.60
1.54%
SNG
31.20
0.95%
TGN
336.50
1.97%
EL
10.70
0.19%
SIF5
2.06
2.15%
ARHIVĂ ȘTIRI