Psihologul Cristina Tohăneanu: Trebuie să integrăm mijloacele tehnice, să fie niște resurse, nu piedici în calea învățării elevilor

21 septembrie 2017, 10:28

Psihologul Cristina Tohăneanu spune că ideea i-a venit de la cazuistica de la cabinet, pentru că în ultima vreme  s-a întâlnit frecvent cu părinți și copii care erau terifiați de matematică. Sunt copii care au blocaje în învățare, nu mai sunt motivați să învețe și de multe ori blocajele sunt la materii ca fizică, chimie, matematică. Pe de altă parte sunt părinții care vin la cabinet să spună că au copii care au dezvoltat o adevărată dependență de tabletă, de calculator, povestește psihologul.

Cristina Tohăneanu spune că a ținut cont și de percepția publică: Toată lumea spune că astăzi copiii nu mai învață cum învățau altădată.

La întrebarea mai putem ignora azi mijloacele acestea tehnice? Psihologul spune că miza ar fi să le integrăm, să fie niște resurse, nu niște piedici în calea învățării.

Dacă școala rămâne cantonată în mijloacele acestea tradiționale – scriem cu creta pe tablă, prezentam materialele într-o manieră statică, normal că lipsește motivația copilului, care este esențială. Copilul are de ales între ce oferă tableta și ce oferă școala, subliniază psihologul Cristina Tohăneanu.

Copilul învață la școala noțiunea și prin filmulețele de pe platforma are o nouă abordare. Noi trecem dincolo de partea de concept abstract. Copilul nu înțelege de ce trebuie să-l chinuim noi cu matematica. Noi îi explicăm la ce e bună matematică, Cristina Tohăneanu.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă