Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES
VIDEO TELEJURNAL

Proiectele Ministerului Transporturilor pentru 2013

Ambiţiile noului guvern se vor vedea în infrastructură. Drumurile nou construite se văd cel mai bine atunci când se trage linia şi se adună kioemtrii. Un raport al Bancii Europene pentru Reconstrucţie arată că exact de asta are nevoie România în 2013. Autorităţile ar trebui să intensifice eforturile pentru atragerea de investiţii private şi know how pentru proiecte-cheie în transporturi.

03 Ianuarie 2013, 20:49 | Telejurnal |
Prioritati in Transporturi in 2013
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Prioritati in Transporturi in 2013
Pentru Ministerul Transporturilor, 2013 va fi un an greu, cu termene limită.  Coridorul 4 european este un exemplu: dacă autostrada nu va fi gata, guvernul îşi poate lua adio de la banii daţi de Comisia Europeană.

Şi la calea ferată provocările sunt mari. Trebuie începută modernizarea şi trebuie duse la bun sfârşit privatizări rămase în aer anul trecut.

Prima scadenţă din 2013 este în luna aprilie. Autostrada Nădlac - Sibiu trebuie terminată cu bani care vin de la Uniunea Europeană. Din păcate însă, doar doua loturi ar putea fi circulate la această dată: Deva - Orăştie şi Nădlac - Arad lotul 2.

Compania de drumuri mai trebuie să finalizeze licitaţia tronsoanelor de la Lugoj la Deva şi să găsească o soluţie pentru construcţia bucăţii de la Sibiu la Piteşti.

Şi Autostrada Sudului este o mare provocare: trebuie să lege Craiova de Bucureşti. Este o temă relativ nouă la transporturi, care trebuie demarată chiar la începutul acestui an.

Trebuie rezolvată şi problema Bechtel, pentru că nici în 2012, statul nu a reuşit să-şi plătească datoriile. Americanii şi-au abandonat din nou şantierele. În 2103, Bechtel ar trebui să încheie autostrada din judeţul Bihor între Suplacu de Barcău şi Borş, plus un tronson început la Cluj.

La calea ferată,  nu s-a făcut aproape nimic ani de zile. Noul guvern va trebui să reabiliteze sute de kiliometri de linie de cale ferată, să modernizeze zeci de gări şi să privatizeze CFR Marfă.

Noul minsitru vine cu forţe proaspete şi multe proiecte, dar e pus pe schimbări. Relu Fenechiu trece spitalele care aparţin de acest minister în subordinea autorităţilor locale sau a ministerului sănătăţii şi vrea sa elimine pierderile companiilor din subordine.

Articole pe aceeaşi temă
 
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI -4°C -9°C
IASI -7°C -10°C
CLUJ -4°C -5°C
CONSTANTA 0°C -2°C
CRAIOVA -2°C -8°C
BRASOV -5°C -11°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 24 Februarie 2018, 18:07
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 23-02-2018
Deschidere: 8290.73
Maxim: 8356.13
Mimim: 8283.89
Variatie: 0.79%
SFG
34.40
15%
TLV
2.36
0.21%
FP
0.92
2.3%
SNG
35.65
0.28%
TGN
406.50
0%
SNN
8.06
0%
BRD
13.78
1.17%
TRP
0.42
0.24%
TEL
24.40
1.42%
SIF5
2.29
0.86%
ARHIVĂ ȘTIRI