Școala nu ține pasul cu tehnologia, iar lecțiile testează doar capacitatea de memorare a elevilor. Sunt concluziile unui sondaj realizat de sindicatele din învățământ, care cer o nouă lege a educației. Alte probleme se referă la sistemele de predare învechite și la volumul mare de teme, care ajung să fie o sursă de stres pentru elevi.
Teorie știm toți, dar practica ne omoară, sunt de părere peste 90% dintre cei care au răspuns întrebărilor din sondajul sindicatelor din învățământ.
Programele școlare sunt încărcate, neadaptate cerințelor de pe piața muncii și nu îi pregătesc pe elevi pentru viață.
Nici instrumente pentru educație de calitate nu avem. Peste 70% dintre respondenți nu știu ce înseamnă lecții interactive, cu table moderne, videoproiectoare sau alte softuri educaționale.
Jumătate dintre elevi se plâng de teme, pentru care alocă în fiecare zi între 2-3 ore.
În locul lecțiilor grele, pe care elevii nu le înțeleg, părinții și profesorii susțin introducerea orelor de educație pentru sănătate sau public speaking.
La sondajul online au participat 1.053 de persoane. Mai bine de jumătate sunt profesori.