Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES
»
LUMEA AZI

Produsele pentru femei sunt mai scumpe. Un grup de feministe luptă împotriva acestui fenomen

Aţi auzit vreodată de taxa roz? Probabil că nu, pentru că nici nu există, cel puţin nu în documente oficiale. Se simte însă în buzunarul femeilor. "Taxa roz" este denumirea dată de un grup de feministe din Franţa pentru că, pentru acelaşi tip de produse şi servicii, femeile plătesc mai mult decât bărbaţii. Indiferent că vorbim despre haine, produse de igienă corporală sau un simplu tuns, privilegiul de a fi femeie costă şi este nedrept. Iar în alte părţi ale lumii există chiar legislaţii în acest sens.

22 Noiembrie 2014, 18:56 |

Când facem cumpărături, de cele mai multe ori comparăm acelaşi tip de produse pentru a alege un preţ mai bun. O organizaţie feministă din Franţa cu numele Georgette Sand, aluzie la scriitoarea din sec al XIX-lea George Sand, care a folosit un prenume bărbătesc pentru a avea mai multă trecere în lumea literară, a început să compare produse destinate exclusiv femeilor sau bărbaţilor.

Concluzia: de la banalele lame de ras, până la deodorante şi chiar jucării sau dulciuri, reprezentantele sexului frumos trebuie să scoată mai mulţi bani din buzunar.

O explicaţie, după unii, ar fi că produsele bărbăteşti se cumpără mai mult, de unde şi preţul mai mic. Pe această logică, bărbaţii se tund şi îşi curată hainele mai des, pentru că şi în aceste cazuri femeile plătesc mai mult.

O altă explicaţie a primit o jurnalistă de la Huffington Post la o curăţătorie din New York, unde, pentru o cămaşă, femeile plăteau cu 4 dolari mai mult, pe motiv că hainele sunt de mai mici dimensiuni şi nu pot fi curăţate într-o maşină standard. De altfel, în Statele Unite, problema nu este nouă.

În 1996, California a fost primul stat unde a fost interzisă prin lege stabilirea preţurilor în funcţie de sex, asta după ce s-a observat că pentru aceleaşi tipuri de produse şi servicii femeile cheltuiesc în medie cu 1350 de dolari pe an mai mult decât bărbaţii.

Discrepanţele sunt însă evidente. Potrivit unui studiu din 2010 realizat de Oficiul pentru protecţia consumatorului din SUA, producătorii spun că îi costă mai mult să facă produse pentru femei, care sunt mai pretenţioase. Vor ca gelul de duş să facă mai multă spumă şi preferă o anumită formă de ambalaj.

Şi revista Forbes a analizat fenomenul şi a observat că taxele vamale pentru produsele destinate femeilor sunt mai mari.

Feministele din Franţa au creat o petiţie online semnată de zeci de mii de oameni şi care a atras atenţia Ministerului Economiei de la Paris care a ordonat o anchetă pentru a determina în ce măsură există această „taxă roz”, ascunsă şi resimţită doar de femei.

 

*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 23°C 20°C
IASI 19°C 16°C
CLUJ 20°C 17°C
CONSTANTA 19°C 19°C
CRAIOVA 25°C 22°C
BRASOV 20°C 16°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 20 Octombrie 2017, 22:59
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 20-10-2017
Deschidere: 8005.77
Maxim: 8035.27
Mimim: 7933.48
Variatie: -0.9%
TLV
2.29
2.8%
FP
0.84
0.24%
BRD
12.48
2.36%
SNG
31.90
0%
EL
13.00
0%
SNP
0.29
0.52%
COTE
106.00
0%
TGN
403.00
0.5%
DIGI
37.00
0.8%
SIF2
1.20
0.17%
ARHIVĂ ȘTIRI