Producătorii vor primi bani pentru promovarea Salamului de Sibiu în UE

1 noiembrie 2018, 18:49

Istoria Salamului de Sibiu începe în 1910, când italianul Filippo Dozzi s-a mutat în Sinaia și a deschis fabrică de mezeluri, unde munceau mulți sași sibieni. Preparatul ajunge să fie înregistrat la OSIM abia în 1966, iar astăzi a rămas un produs din categoria de lux a mezelurilor românești. La începutul anului 2016, producătorii români au reușit să obțină certificatul de produs protejat în Uniunea Europeană, care garantează originalitatea acestui tip de salam. Și tot blocul comunitar oferă 1 milion de euro pentru promovarea salamului de Sibiu în interiorul UE.

Momentan promovarea va fi făcută în Italia și Spania. Cele 6 companii care produc Salamul de Sibiu promit că gustul este același ca acum 100 de ani.

Specialiștii în artă culinară susțin că Salamul de Sibiu poate fi folosit în sute de preparate.

Un kilogram de Salam de Sibiu poate costa și 90 de lei, însă străinii par să fie încântați de gustul produsului din carne de porc şi din slănină tare.

În ultimii ani, Salamul de Sibiu a început să fie promovat și în afara Uniunii Europene, însă fabricile nu pot fi trase la răspundere că nu respectă rețeta originală.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite