Producția de mașini s-a prăbușit în luna octombrie. Întârzieri mari cauzate de criza de componente electronice

19 noiembrie 2021, 20:28

Vânzările de mașini au scăzut cu 23% în octombrie. Nu pentru că oamenii n-ar vrea să cumpere, ci pentru că nu sunt disponibile. Luna trecută s-au produs doar 18.000 de autoturisme în fabricile din Mioveni și Craiova, cu peste 60% mai puține ca în octombrie 2020. În scădere și față de prima jumătate a acestui an, când media a fost de 33.000 de vehicule pe lună.

ADRIAN SANDU, secretar general ACAROM: Această criză s-a acutizat, producția în multe fabrici a fost întreruptă, a fost adaptată conform graficelor de livrări de componente electronice, automat crescând și termenele de livrare către clienți. Se pare că această penurie a componentelor electronice va continua și în 2022.

Problemele de aprovizionare s-au suprapus peste scumpirile de energie și de materii prime și au majorat costurile de producție. Unii analiști spun că deja prețurile au crescut.

ADRIAN MITREA, analist, piața auto: Mașinile, o dată au devenit mai scumpe și în al doilea rând, se livrează mai greu. Atunci când apar probleme, situație în care ne aflăm acum, la final de 2021, împinge aceste termene de livrare la 6,8 sau 12 luni, până când o mașină comandată azi ar putea fi livrată.

Luna trecută, dar și în multe din lunile precedente, angajații au fost trimiși pe rând acasă, în șomaj tehnic. Nu doar la Mioveni și Craiova, ci și în fabricile de componente auto. Deocamdată nu se pune problema unor concedieri, spun reprezentanții producătorilor.

VIOREL UNGUREANU, sindicalist DACIA: S-au pierdut circa 90.000 de maşini. Având oprire de producţie de 48 de zile. Dar partea bună a lucrurilor – suntem în a treia săptămână, cu săptămâna viitoare, de fapt, consecutivă, în care lucrăm la capacitate maximă.

Industria auto este unul dintre motoarele importante de creștere a economiei. Încetinirea activității în domeniu afectează deja evoluția Produsului Intern Brut și implicit încasările la buget.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă

De ce se conduce pe stânga în unele țări, iar în altele pe dreapta

Mașinile vândute în UE vor avea o „cutie neagră”, din iulie