Pro și contra vinietei de poluare. Proiectul propus de Primăria Capitalei, în dezbatere publică

Taxa de poluare pe care Primăria Capitalei vrea să o introducă în București a generat un val de păreri pro și contra. Reprezentanții societății civile au întors pe toate fețele proiectul. Unii au propus extinderea restricțiilor și pentru motorizările mai puțin poluante. Alții au cerut ca taxarea să se facă în funcție de numărul intrărilor în așa-numita "zonă de acțiune" pentru calitatea aerului, și nu pe bază de abonament.

30 Septembrie 2019, 20:01 |
Pro și contra vinietei de poluare
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Susținătorii transportului alternativ le-au cerut autorităților să respecte principiul "poluatorul plătește". Activiștii de mediu au propus ca mașinile electrice să nu fie taxate, pentru că nu poluează, iar abonamentele să fie eliminate.

În schimb, reprezentanții industriei auto vor ca restricțiile să fie extinse și pentru mașinile Euro 3 și Euro 4.

Reprezentanții municipalității dau asigurări că vor ține cont de multe dintre propunerile făcute.

Luna trecută, Primăria Generală a lansat în dezbatere publică proiectul care interzice accesul mașinilor non-Euro, Euro 1 și Euro 2 în centrul Capitalei.

Șoferii din București și Ilfov cu autovehicule Euro 3 vor plăti 75 de lei pe lună sau 900 de lei pe an.

Cei din alte județe, cu mașini Euro 3, vor fi taxați cu 10 lei pe lună sau 1.900 de lei pe an, în timp ce proprietarii autovehiculelor Euro 4, 5, 6, hibride și electrice au acces liber în zona specială.

Datele oficiale arată că în Capitală și în județul Ilfov sunt înmatriculate 1,6 milioane de autoturisme. O treime dintre acestea sunt non-Euro, Euro 1, Euro 2 și Euro 3 și poluează intens.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 19°C 21°C
IASI 17°C 22°C
CLUJ 14°C 17°C
CONSTANTA 18°C 18°C
CRAIOVA 16°C 19°C
BRASOV 16°C 18°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI