Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Primul avion de pasageri fabricat în România va fi expus în faţa aeroportului Henri Coandă Bucureşti

Primul avion de pasageri produs în Romania, acum 33 de ani, va fi expus în faţa aeroportului Henri Coanda. Ajunge astfel pe urmele celebrului Concord, aşezat la intrarea celui mai mare aeroport din Franţa. Rombacul nostru va fi mai întîi cosmetizat. Pentru început, i se vor tăia aripile, luat de pe câmp şi dus în hangarul unde va fi pregătit pentru noua lui istorie.

29 Aprilie 2015, 22:08 |
Primul Rombac este salvat
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Taromul, compania care a deţinut prima dată avionul, a decis să-l vopsescă în culorile lui iniţiale, iar administraţia aeroportului a promis să-l aşeze chiar în faţa aerogării, în rondul în care acum este aşezat catargul cu steagul României.

Rombac 1-11 este primul avion cu reacţie construit în România, în anii '80.

Aeronava a aparţinut companiei Tarom, însă, în anii '90, toate aeronavele Rombac 1-11 au fost interzise pe mai multe aeroporturi din Europa, din cauza zgomotului puternic produs de motoare. Atunci, compania naţională care le deţinea a fost nevoită să le vândă sau să le închirieze unor operatori din Africa şi Asia, unde regulile nu erau la fel de stricte. Avionul, care acum se află pe câmpul aerodromului, a fost închiriat companiei Aero Asia. După ce a ieşit din serviciul comercial, a fost adus înapoi în ţară şi lăsat la Aeroportul Henri Coandă, care a cumpărat epava. Timp de 6 ani, avionul a fost folosit pentru antrenamentele pompierilor.

România a fost una dintre puţinele ţări din blocul socialist care a fabricat avione de pasageri. Nouă astfel de aparate au fost construite, desi planul era de 80. Rombacul zbura la 10.000 de metri cu peste 800 de km pe oră. 119 pasageri încăpeau la bord. Indiferent de ţara în care a operat, niciun avion Rombac nu a fost implicat în accidente aviatice.

Timp de trei luni, situl de aviatie Aeronews a dus o campanie grea pentru ca Rombacul sa fie expus, astfel ca publicul să poată admira acest simbol al aviaţiei româneşti. 1500 de oameni au sarit în ajutor, unii chiar s-au oferit să dea bani pentru ca aeronava să poată fi mutată din câmp.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 23°C 24°C
IASI 23°C 22°C
CLUJ 20°C 21°C
CONSTANTA 21°C 22°C
CRAIOVA 22°C 25°C
BRASOV 20°C 21°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 24 Mai 2019, 02:32
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 23-05-2019
Deschidere: 8116.3
Maxim: 8140.37
Mimim: 8109.2
Variatie: -0.08%
EL
10.95
1.38%
SNG
33.95
0.15%
TLV
2.12
0%
BRD
10.80
0.92%
SNP
0.36
0%
SNN
10.82
0.56%
FP
0.97
0.21%
SIF5
2.08
0.48%
BVB
21.80
1.84%
SIF2
1.15
0.42%
ARHIVĂ ȘTIRI