Premierul Nicolae Ciucă, la semnarea contractului pentru ultimul segment al centurii Aradului: Prin acest proiect se asigură fluidizarea și siguranța traficului și se reduc noxele

Premierul Nicolae Ciucă
Premierul Nicolae Ciucă
21 octombrie 2022, 12:38

Licitaţia pentru construirea ultimului segment al centurii, cu o lungime de 11 kilometri, care include un nou pod peste Mureş şi un pasaj peste calea ferată, a fost încheiată recent iar firma care va executa proiectul tehnic şi lucrările este Porr Construct SRL. Firma va trebui să finalizeze documentaţia tehnică în şase luni, iar în 18 luni să execute lucrările.

Conferința de presă de la Arad:

„Mă bucur foarte mult că particip la acest eveniment foarte important pentru cetăţenii municipiului Arad, pentru cetăţenii judeţului Arad şi pentru toţi cei care vor putea să folosească această infrastructură deosebit de importantă în ceea ce înseamnă finalizarea inelului de centură al municipiului Arad. Practic, se realizează interconectarea cu autostrada A1 Nădlac – Sibiu şi cu DN 7 Nădlac – Hunedoara. Este un proiect care a început în urmă cu şase ani, o investiţie de aproximativ 60 de milioane de euro şi se înscrie în obiectivele Guvernului pentru dezvoltarea întregii infrastructurii rutiere din ţara noastră. Avem nevoie de toate aceste dezvoltări pentru a ne putea îndeplini obiectivul din programul de guvernare, să realizăm această interconectare la reţelele europene de transport”, a spus premierul Nicolae Ciucă, prezent la sediul Consiliului Judeţean Arad, unde a avut loc semnarea contractului.

El a adăugat că acest proiect va contribui la fluidizarea traficului în zona de graniţă, va spori siguranţa traficului şi va duce la reducerea de noxe prin scurtarea timpilor de blocaje în trafic.

Drumul care va închide inelul de centură va face legătura între DN7 (Vladimirescu) şi DN 69 (Arad-Timişoara) şi va facilita accesul la autostrada A1. Proiectul cuprinde un pasaj peste calea ferată Timişoara-Arad, care va avea o lungime totală de 147 de metri, din care lungimea suprastructurii va fi de 138 de metri. Calea pe pasaj va avea partea carosabilă de 7,8 metri, două benzi de circulaţie, încadrate de parapete de siguranţă.

De asemenea, se va construi un pod peste Mureş cu o lungime de 1.115 metri. Calea pe pod va avea partea carosabilă de 7,8 metri, două benzi de circulaţie, de asemenea încadrate de parapete de siguranţă pentru protecţie foarte ridicată.

Finanţarea realizării ultimului segment de centură este asigurată de Guvern iar valoarea proiectului a crescut cu 37 de milioane de lei faţă de cea estimată şi anunţată în luna mai – 270.794.840 lei.

Conform reprezentanţilor Consiliului Judeţean Arad, acesta este cel mai important proiect de infrastructură derulat de instituţie în ultimii 30 de ani, iar finanţarea este de la Guvern.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite