Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Premierul a anunțat măsurile Guvernului: Asigurăm plata șomajului tehnic - 75 % din salariu. Rambursarea TVA în limita sumei de 9 miliarde de lei. Plafonul pentru IMM-uri, majorat cu 5 miliarde

Membrii cabinetului Orban au căutat soluţii pentru a atenua efectele negative ale crizei provocate de noul coronavirus. Șomajul tehnic al angajaţiilor din companii va fi susţinut de Guvern, de la buget, a declarat premierul Ludovic Orban.

19 Martie 2020, 08:03 (actualizat 19 Martie 2020, 21:56) |
Ludovic Orban, decizii după ședința de guvern
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Premierul Ludovic Orban anunță asigurarea plății șomajului tehnic din bugetul fondului de șomaj: 75 % din salariul brut, dar nu mai mult de 75 % din salariul mediu brut. Bugetul alocat pentru decontarea concediilor medicale va fi, de asemenea, majorat.

Declarații Ludovic Orban

- am suplimentat bugetul MS cu 42 de milioane pentru centrele de carantină, am reglementat norme metodologice pentru decontarea cheltuielilor

- am acordat 100 de milioane pentru a putea susține  activitatea MI, pentru protejarea anumitelor structuri

- am asigurat capital de lucru pentru Unifarm, compania statului român, care se află în subordinea Ministerului Sănătăţii pentru a fi mai eficientă în derularea tuturor achiziţiilor necesare pentru susţinerea activităţii la nivelul Ministerului Sănătăţii, la nivelul direcţiilor de sănătate publică, la nivelul spitalelor şi la nivelul diferitelor structuri care au nevoie de tot ceea ce este necesar în organizarea activităţii

Măsuri pentru angajați și angajatori

- am majorat plafonul pentru IMM-uri, suntem pregătiți sa majorăm cu 5 miliarde de lei

- garantam credite pentru investiții, dobânda este subvenționată sută la sută de bugetul de stat, garanția funcționează pentru 90% din credite – în cazul creditelor până la 1 milion și 80% la credite peste 1 milion.

- asigurăm rambursarea TVA, în limita sumei de 9 miliarde de lei, pentru a asigura fluxul de capital,  pentru a permite formelor sa beneficieze de capitalul de lucru

- am suplimentat bugetul pentru decontarea concediilor medicale

- asigurăm plata șomajului tehnic din bugetul Ministerului Muncii, prin bugetul de șomaj. Decizia este a plăti 75 % din salariu, dar nu mai mult de 75% din venitul mediu brut

- companiile care nu au fost afectate direct de măsurile luate de guvern, dar au fost afectate de efectele epidemiei, pentru a beneficia de susținere companiile trebuie să depună o cerere.

- Am luat decizia de a susține șomajul tehnic din cauza situației, dacă am fi luat măsura de a susține plata salariilor, ar fi însemnat că obligam angajatul să meargă la muncă

Modificări ale Codului Penal

- am luat o măsură de modificare a Codului Penal - majorarea pedepselor pentru falsul în declarații, infracțiunea va fi pedepsită cu închisoarea

- am majorat pedepsele pentru zădărnicirea combaterii epidemiei - cine cu respectă carantina, izolarea - i se va întocmi dosar penal

- este introdusă o nouă infracțiune - omisiunea de a oferi date - cazul în care în cadrul anchetei epidemiologice cineva nu dă date complete se consideră omisiune și se poate constitui dosar penale

Alte măsuri

- am solicitat miniștrilor implicați o mobilizare și mai mare. Am găsit Direcțiile de Sănătate publică aproape în moarte clinică. Am dispus angajări.

- am solicitat verificarea modului în care se respecta izolarea la domiciliu, inclusiv cu echipe de jandarmi

- pregătirea spitalelor pentru a crește capacitatea de a trata pacienți

- stocurile prevazute de lege în cazul unei epidemii erau zero. A trebuit să facem achiziții pentru compensa absența stocurilor pentru a putea interveni eficient.

- vom prelua în fabricație de către companii românești a produselor de protecție, echipamente, care sunt extrem de căutate pentru că a crescut enorm cererea. Vom susține companiile care au capacitatea de a realiza aceste produse.

- Închei prin a face un nou apel la calm, la responsabilitate.  Vă cer din nou să vă informați doar din surse oficiale. Abundența fake news creează o stare de spirit care nu este potrivită.

- Vom lua măsuri când vom identifica aceste surse de fake news.

- Guvernul este într-o permanentă colaborare cu președintele.

______________________________

Guvernul a stabilit condițiile pentru intrarea în șomaj tehnic și a reglementat depunerea online a documentelor pentru obținerea unor beneficii sociale pe perioada stării de urgență

Guvernul a aprobat Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2. Actul normativ reglementează, printre altele, condițiile pentru intrarea în șomaj tehnic, continuarea plății unor beneficii sociale, prelungirea în mod automat a unor documente, precum și posibilitatea transmiterii online a actelor necesare pentru obținerea unor beneficii.

În ceea ce privește șomajul tehnic, Guvernul a stabilit că în timpul stării de urgență, pentru perioada suspendării contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului, în cazul întreruperii temporare a activităţii, indemnizația de care beneficiază salariații să fie suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj. Nivelul indemnizației va fi de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat plătit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

De aceste prevederi urmează să beneficieze salariații angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiții:

a) întrerup activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate și dețin Certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prevăzut la art. 12 din Decretul Președintelui României nr. 195/2020. Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri eliberează certificatul de situații de urgență conform metodologiei aprobată prin ordin.

b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor. Angajatorii pot beneficia de plata indemnizației prevăzută pentru cel mult 75% dintre angajații care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe.

Decontarea sumelor plătite cu titlu de indemnizație, din bugetul asigurărilor pentru șomaj,  se face în cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor, iar aceste sume se reîntregesc din fonduri externe nerambursabile prin Ministerul Fondurilor Europene, în limita sumelor alocate pentru această intervenţie şi în conformitate cu prevederile şi regulile de eligibilitate ale Programului Operaţional Capital Uman.

OUG introduce și unele prevederi care să asigure acordarea, în continuare, a stimulentului de inserție și a indemnizației de sprijin prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr.111/2010 privind concediul și indemnizația pentru creșterea copiilor. Guvernul a stabilit ca aceste drepturi să nu înceteze în situația în care părintele, ca urmare a instituirii măsurilor generate de starea de urgență, se află în situații de suspendare sau chiar de încetare a raportului de muncă sau de serviciu prin restructurarea/restrângerea activității angajatorului. Acordarea drepturilor, în aceste condiții, se realizează pe o perioadă de 90 zile, după această perioadă urmând să fie reanalizată situația și să se aplice prevederile legale corespunzătoare.

Actul normativ adoptat de Guvern mai prevede introducerea poștei electronice ca principal mijloc de comunicare între cetățean și autoritatea administrației publice centrale sau locale, în vederea stabilirii drepturilor la beneficiile de asistență socială.

Pot fi solicitate prin poștă electronică: ajutorul social, alocaţia pentru susţinerea familiei, alocaţia de stat pentru copii, drepturile acordate în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, alocaţia lunară de plasament, drepturile acordate în procedura adopţiei, ajutorul pentru încălzirea locuinţei, indemnizaţia lunară de hrană acordată în baza Legii nr. 584/2002 privind măsurile de prevenire a răspândirii maladiei SIDA în România.

De asemenea, pe perioada stării de urgență pot fi depuse prin poștă electronică și  cererile și documentele doveditoare pentru stabilirea şi plata, în condiţiile legii, a drepturilor băneşti ce se suportă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, precum şi din Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale.

Măsurile adoptate de Guvern vizează și beneficiile de asistență socială pentru copii și tineri, care au drept condiție frecventarea cursurilor școlare. Astfel, alocația de stat pentru copii, alocația lunară de plasament și alocația pentru susținerea familiei se acordă fără întrerupere pe perioada instituirii măsurilor de urgență. De asemenea, alocația zilnică de hrană, de care beneficiază copiii cu cerințe educaționale special, se acordă pe perioada valabilității certificatului de orientare școlară fără a fi condiționată de numărul de zile de școlarizare și de prezența școlară.

Totodată, pentru a evita deplasarea persoanelor cu afecțiuni grave, care au concedii de peste 90 de zile, respectiv peste 183 de zile, a fost reglementată eliberarea şi decontarea certificatelor de concediu medical, care cuprind a 91-a zi sau depăşesc 183 de zile, acordate în perioada stării de urgenţă, fără avizul medicului expert al asigurărilor sociale.

Impactul financiar estimat pentru aplicarea măsurilor de urgență stabilite de Guvern este de 2.036.000 mii lei.

_____________________

Biroul de presă al Gevernului a transmis un comunicat cu proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act în ședința din 18 martie:

I. MĂSURI NECESARE APLICĂRII DISPOZIŢIILOR DECRETULUI NR.195/2020 PRIVIND INSTITUIREA STĂRII DE URGENŢĂ PE TERITORIUL ROMÂNIEI

1. ORDONANȚĂ DE URGENŢĂ pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2

2. HOTĂRÂRE privind aplicarea prevederilor Legii nr.19/2020 privind acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ

3. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ privind unele măsuri fiscal bugetare

4. HOTĂRÂRE privind aprobarea Normelor metodologice pentru stabilirea cheltuielilor pentru carantină şi pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii

II. ORDONANŢE DE URGENŢĂ

5. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ pentru modificarea şi completarea Legii nr.286/2009 privind Codul Penal

III. HOTĂRÂRI

1. HOTĂRÂRE pentru modificarea limitelor valorice privind componenţele de aprobare a documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor /proiectelor de investiţii noi, a documentaţiilor de avizare a lucrărilor de intervenţii, respectiv a notelor de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente celorlalte categorii de investiţii incluse la poziţia C <> care se finanţează, potrivit legii, din fonduri publice

2. HOTĂRÂRE pentru modificarea anexei nr.1 la Hotărârea Guvernului nr.534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EXIMBANK-S.A în numele şi contul statului

3. HOTĂRÂRE pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr.634/2015 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice

4. HOTĂRÂRE privind actualizarea valorii de inventar a unor bunuri aflate în domeniul public al statului şi în concesiunea Societăţii Comerciale de Transport cu Metroul Bucureşti '' Metrorex''-S.A, unitate aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, prevăzute în anexa nr.16 la Hotărârea Guvernului nr.1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului

5. HOTĂRÂRE pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr.108/2019 pentru aprobarea schemei ''Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a producţiei de usturoi'', precum şi pentru stabilirea unor măsuri de verificare şi control al acesteia

6. HOTĂRÂRE privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2019/515 al Parlamentului European şi al Consiliului din 19 martie 2019 privind recunoaşterea reciprocă a mărfurilor comercializate în mod legal în alt stat membru şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 764/2008

7. HOTĂRÂRE pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea acţiunilor şi categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor şi limitelor pentru efectuarea de plăţi în avans din fonduri publice

8. HOTĂRÂRE privind actualizarea valorii de inventar a imobilului 3589 aflat în domeniul public al statului şi în administrarea Institutului Naţional de Cercetare- Dezvoltare Medico-Militară ''Cantacuzino'', trecerea unei părţi din acesta constituită din construcţii, din domeniul public în domeniul privat al statului, în vederea scoaterii din funcţiune şi casării acestora şi modificarea anexei nr.4 la Hotărârea Guvernului nr.1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului

9. HOTĂRÂRE privind închirierea unor spaţii aflate în domeniul în domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Justiţiei

10. HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 al Regiei Autonome ''Monitorul Oficial''

11. HOTĂRÂRE pentru suplimentarea bugetului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale din fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020

12. HOTĂRÂRE privind suplimentarea bugetului Ministerului Afacerilor Interne din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020

13. HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 pentru Societatea de Producere a Energiei Electrice în Hidrocentrale Hidroelectrica S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri

14. HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 al Societăţii "Telecomunicaţii C.F.R." S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor

15. HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" -S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor

16. HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători "C.F.R.Călători" - S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor

17. HOTĂRÂRE pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 941/2013 privind organizarea şi funcţionarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informaţională

18. HOTĂRÂRE pentru aprobarea scoaterii definitive din fondul forestier naţional, fără compensare, de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., a terenului forestier în suprafaţă de 19,9842 ha, în vederea realizării obiectivului de interes naţional şi utilitate publică "Drum expres Craiova-Piteşti şi legăturile la drumurile existente", tronsonul 2, aflat pe raza localităţilor Slătioara, Balş, Milcov şi Slatina, din judeţul Olt

19. HOTĂRÂRE privind aprobarea ocupării temporare din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţă de 16,8810 ha, de către Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale "Transgaz" S.A. Mediaş, pentru proiectul de importanţă naţională în domeniul gazelor naturale "Conductă de transport gaze naturale DN 250 Pojorâta - Vatra Dornei"

20. HOTĂRÂRE privind acordarea cetăţeniei române domnului "Oskin Anatolii"

21. HOTĂRÂRE privind acordarea cetăţeniei române doamnei "Tolmacheva Anastasia"

22. HOTĂRÂRE privind acordarea cetăţeniei române doamnei "Chirkova Elena"

Sursă: Biroul de presă al Guvernului

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN CORONAVIRUS
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 11°C 16°C
IASI 13°C 16°C
CLUJ 10°C 13°C
CONSTANTA 9°C 11°C
CRAIOVA 10°C 14°C
BRASOV 8°C 13°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 03 Aprilie 2020, 13:35
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 03-04-2020
Deschidere: 7548.64
Maxim: 7593.83
Mimim: 7531.93
Variatie: 0.13%
FP
1.07
0.47%
SNP
0.31
0%
EBS
75.42
2.66%
SNN
14.34
0.42%
BRD
11.02
0.72%
SNG
28.00
0.54%
TLV
1.77
0.45%
SIF3
0.30
0%
PREB
0.86
3.45%
IMP
1.30
0%
ARHIVĂ ȘTIRI