Postările influencerilor de pe rețelele de socializare, verificate de ANPC

14 august 2023, 23:46

Unele postări de pe Instagram ale unor influenceri sunt plătite. Reţelele de socializare sunt pline de astfel de clipuri, însă nu toate sunt marcate ca fiind parteneriate plătite, iar fanii pot crede că influencerii împărtășesc cu ei experiențele lor sincere și fără interese motivate financiar.

Ca să evite acest lucru, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului a început o campanie prin care verifică conturile de Instagram ale românilor, cu statut de influencer, în mediul online.

Prin telefon, HORIA CONSTANTINESCU – președinte ANPC: Această acţiune este în coordonarea Comisiei Europene şi aceştia au în vedere adaptarea actelor normative la ceea ce se întâmplă astăzi. În mediul online se promovează şi produse ce s-au dovedit ulterior a fi periculoase pentru consumatori.

România are o legislaţie privind publicitatea şi plasarea de produse, însă nu există specificații clare în ceea ce-i privește pe influenceri şi reţelele sociale. În aceste condiții, statului îi este greu să-i sancţioneze pe cei care nu îşi anunţă fanii că postarea lor este o reclamă.

CRISTIAN CHINA-BIRTA – CEO, agenţie online marketing şi social media: Influencerii sunt ăia, fac aia, ar trebui să facă aia. Influencerul care nu marchează publicitatea ca atare, obţinută în baza unui contract, este pasibil de amendă între şi între.

Influencerii trebuie să îşi anunțe fanii că postarea lor este o plasare de produse folosind hastaguri în engleză pentru sponsorizări plătite de un anumit brad, parteneriate plătite de o anumită companie, promovări comerciale sau reclame.

IRINA MANOLACHE – CEO agenţie de PR: Reţelele de socializare au acest tool de semnalizare al unui parteneriat plătit. Atâta vreme cât există un avantaj material de orice formă acesta e bine să fie semnalizat.

Şi Fiscul este cu ochii pe influenceri. Numai anul trecut, aproape 130 de de influenceri au fost controlaţi de inspectorii ANAF. Pentru aproape jumătate dintre ei s-au emis decizii de impunere pentru suma totală de 6,5 milioane de lei, bani nedeclarați.

Contactaţi de Ştirile TVR, mai mulți influenceri au refuzat să vorbească despre acest subiect. Pentru promovarea unor produse pe internet, influencerii pot câştiga chiar şi câteva zeci de mii de euro.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă