Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
CORESPONDENŢĂ DE LA MOSCOVA

Posibile cauze ale catastrofei aeriene din Rusia. Doliu naţional în Republica Tatarstan

Catastrofa aviatică în centrul Rusiei: un Boing 737 s-a prăbuşit la Kazan, cu 44 de pasageri la bord şi 6 membri ai echipajului. Nimeni nu a supravieţtuit. Corespondentul TVR la Moscova, Liviu Iurea, ne vorbeşte despre posibilele cauze ale catastrofei.

18 Noiembrie 2013, 08:54 (actualizat 18 Noiembrie 2013, 20:19) |

VIDEO
Întrebări, dupa accidentul aviatic din Rusia
În republica rusă Tatarstan a fost  decretată luni zi de doliu naţional în urma catastrofei aviatice de duminică seara. Avionul Boeing 737 a fost folosit, în peste doua decenii, de 7 companii, printre care şi Blue Air.

50 de oameni au murit după ce o aeronavă Boeing 737 s-a prăbuşit la aterizare în oraşul Kazan din Rusia. Printre victime se află  doi copii, unul dintre fiii preşedintelui republicii ruse Tatarstan, unde a avut loc tragedia, dar şi şeful serviciilor secrete ruse din regiune.

Autorităţile au în vedere 5 posibile cauze ale catastrofei aviatice: eroare de pilotaj, defecţiune tehnică, combustibil de proastă calitate, eroare din partea dispeceratului de la sol şi vreme nefavorabilă. Duminică seară, la Kazan, vântul a bătut puternic şi a fost lapoviţă.

Avionul trebuia să aterizeze la Kazan la ora locală 19.40, însă la 19.25 a început să piardă din înălţime. Pilotul a încercat să redreseze aeronova, ba chiar s-a angajat în manevrele pentru o a doua aterizare. A fost prea târziu, avionul s-a izbit de sol, după care a izbucnit şi un incendiu, cel mai probabil de la rezervoarele de combustibil.

Controlorii de zbor confirmă că, înainte de prăbuşire, pilotul a comunicat că are probleme cu avionul şi a cerut permisiunea să mai încerce încă o dată manevrele de aterizare. Avionul a ajuns însă practic în picaj. Pasagerii nu au mai avut nicio şansă.

Rudele pasagerilor care şi-au pierdut viaţa în tragedia aviatică vor fi despăgubite cu o sută de mii de dolari.

Aeroportul din Kazan a fost închis câteva ore, timp în care echipele de intervenţie au recuperat toate corpurile pasagerilor. Aeroportul din Kazan nu este un aeroport cu probleme,  este dotat cu cea mai performantă aparatură, iar pistele au fost recent renovate, mai ales că, în vară, oraşul a fost gazda Universiadei.

Cutiile negre vor fi analizate şi de abia după aceea vor fi date publicităţii concluziile privind circumstantele prăbuşirii avionului.

Avionul Boeing 737 a fost timp de 23 de ani în serviciul a şapte companii aeriene, printre care Blue Air şi Air France. A fost implicat într-un accident grav în Brazilia în 2001 după care a intrat în reparaţie capitală. Chiar penultima sa cursă, efectuată duminică după-amiază spre Moscova, a avut probleme: pasagerii povestesc că în timpul călătoriei aeronava pierdea din înălţime iar la aterizare pilotul a reuşit cu greu să echilibreze avionul.

Aeronava a fost folosită şi în România

În cei 23 de ani de serviciu, aeronava Boeing prăbuşită în Rusia a fost folosită timp de trei ani şi de compania românească Blue Air.

Operatorul low cost a luat-o în leasing în 2005 şi a păstrat-o până în 2008. Avionul a fost folosit pe rutele din Europa. Specialiştii în aviaţie spun că atunci când aeronava îşi schimbă proprietarul, se fac verificări amănunţite.

În Europa, toate aeronavele sunt reparate şi verificate periodic. Aparatul prăbuşit în Rusia a fost fabricat în 1990. Un avion de tip Boeing trece prin verificări capitale la fiecare 3000 de aterizări şi decolări, sau după 6000 de ore de zbor.

 

*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN EXTERN
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 13°C 5°C
IASI 7°C 1°C
CLUJ 8°C 3°C
CONSTANTA 10°C 6°C
CRAIOVA 12°C 10°C
BRASOV 6°C 3°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 20 Februarie 2019, 20:40
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 20-02-2019
Deschidere: 7728.3
Maxim: 7788.85
Mimim: 7687.85
Variatie: 0.27%
BRD
11.76
0.85%
SIF3
0.25
4.17%
SNP
0.34
0.58%
TLV
1.83
3.08%
SNG
32.00
0.47%
FP
0.89
0.56%
M
27.00
0.74%
EL
10.82
2.36%
WINE
18.70
0%
COTE
79.40
0.63%
ARHIVĂ ȘTIRI