Posibil să fie viață pe Venus, cea mai apropiată planetă de Pământ. Este ipoteza astronomilor din Europa și SUA

Există șanse să fie viață pe Venus, cea mai apropiată planetă de Pământ. Astronomi din Europa şi SUA au detectat un gaz care ar putea fi produs de micorbii aflaţi în norii acestei planete. Este doar o ipoteza, bazată pe măsurători, care însă are nevoie de o confirmare.

16 Septembrie 2020, 07:44 (actualizat 16 Septembrie 2020, 08:54) |
Viata pe Venus
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Presiunea pe Venus este echivalentă cu cea găsită pe Pământ la 1.600 de metri sub nivelul mării, suprafaţa planetei este stâncoasă şi dimensiunea aproape identică Terrei. Însă atmosfera de aici este alcătuită din gaze toxice care generează încălzirea globală - peste 400 de grade, la suprafaţă. La 50 de kilometri deasupra suprafeţei, temperatura este puţîn peste 20 de grade şi presiunea similară celei de pe Pământ.

”Am analizat toate posibilităţile. Vulcani, fulgere, meteoriţi, meteoriţi de mici dimensiuni care cad în atmosferă. Am analizat toate reacţiile chimice cunoscute care ar putea avea loc în atmosfera venusiană, la suprafaţă şi din nici un singur proces pe care l-am studiat nu a rezultat fosfină într-o asemenea cantitate detectată în atmosfera planetei Venus”, spune Sară Seager, cercetător.

Fosfina este un derivat urat mirositor al fosforului. Există şi pe Pământ, unde sursă principală este asociată cu microbi care trăiesc în medii fără oxigen, inclusiv pe fundul unor lacuri şi în intestinele animalelor.

Unul dintre primii care au spus că este posibil să existe viaţă în norii acestei planete a fost cercetătorul Carl Sagan, care, în 1967, a publicat un studiu în revista Nature în care specula că acolo ar există fiinţe de dimensiuni asemănătoare mingilor de ping-pong, o specie de meduze plutitoare în atmosferă, adaptate la traiul în gaze toxice.

CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE