Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
EXCLUSIVITATE TELEJURNAL

Podul indiferenţei. De 9 ani calea ferată Bucureşti-Giurgiu e abandonată

Prima linie de cale ferată din România împlineşte 145 de ani. Este ruta directă dintre Bucureşti şi oraşul port Giurgiu care însă de nouă ani e abandonată. Trenurile nu mai pot circula pe acolo pentru că podul de la Grădiştea s-a rupt la inundaţiile din 2005. De atunci s-au făcut doar proiecte, calcule şi promisiuni.

24 Iulie 2014, 20:29 (actualizat 24 Iulie 2014, 20:47) |
Calea ferată București-Giurgiu, abandonată de 9 ani.
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Linia Filaret-Giurgiu a fost inaugurată în 31 octombrie 1869. Principele Carol promisese că nu va mai pleca din ţară decât pe calea ferată. Podul de la Grădiştea apare impunător într-o fotografie care datează din Primul Război Mondial.

Podul de la Grădiştea a făcut faţă războaielor, intemperiilor, dar nu a rezistat în 2005 unui debit mai mare al râului Argeş şi nici nepăsării autorităţilor care de 9 ani încoace nu au reuşit să redea circulaţiei ruta Bucureşti-Giurgiu.

Construcţia unui nou pod, înălţat în comunism pentru a face loc unui canal navigabil, a fost şi ea abandonată. Iar în Grădiştea localnicii se pot lăuda acum cu o gara prin care nu mai trece niciun tren.

La Giurgiu, prin gara care a făcut istorie în 1869, trece acum o singură rută: spre Videle. Clădirea poaspat reabilitată prin fonduri europene are tot ce-i trebuie, mai puţin călători.

De 9 ani de zile, ca să ajungă de la Giurgiu la Bucureşti, trenurile ocolesc prin Videle pe un traseu de apoape 115 km.

CFR trebuie să facă un studiu nou de fezabilitate pentru pod

Reprezentaţii CFR Infrastructură precizează că ar putea reabilita podul în 15 luni, dacă s-ar obţine finanţare europeană. Numai că pentru asta s-a recomandat elaborarea unui nou studiu de fezabilitate, pentru un pod feroviar nou, dar care să aibă deschidere unică, astfel încât în această zonă să fie dezvoltat şi traficul navigabil, în contextul deschiderii circulaţiei pe canalul Bucureşti - Dunăre, arată CFR Infrastructură.

Până vom avea însă un canal navigabil, sau măcar transport pe calea ferată la Giurgiu, înfloreşte transportul rutier. Cu microbuzul pentru călători, şi cu tiruri pentru mărfuri.

 

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 4°C 6°C
IASI 0°C 7°C
CLUJ -3°C -3°C
CONSTANTA 2°C 4°C
CRAIOVA 4°C 5°C
BRASOV 0°C 1°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 19 Ianuarie 2020, 15:47
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 17-01-2020
Deschidere: 10074.8
Maxim: 10122.56
Mimim: 10074.8
Variatie: 0.13%
TLV
2.62
0.19%
FP
1.26
0%
SNG
37.75
0.8%
BRD
15.94
0.5%
SIF5
2.71
0.37%
TGN
329.50
0.15%
SIF4
0.90
4.08%
SIF1
2.93
2.8%
SNN
15.14
0.93%
COTE
80.00
0%
ARHIVĂ ȘTIRI