Podul de la Budila, județul Brașov, s-a prăbușit la cinci minute după ce a fost traversat de un tren plin cu călători

Prăbușire dramatică a podului de cale ferată de la Budila, din județul Brașov. S-a întâmplat, spun martorii, la numai 5 minute după ce a fost traversat de un tren plin cu călători. Linia era intens circulată. Șase trenuri mergeau zilnic de la Brașov la Întorsura Buzăului. Mii de oameni, adulți și copii, făceau naveta pe acest traseu operat de o firmă privată de transport. Podul are nevoie de reparații capitale, iar autoritățile nu pot spune când sau dacă va putea fi reparat.

01 Iulie 2018, 14:27 (actualizat 02 Iulie 2018, 11:41) |
Podul prăbușit
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Unul dintre picioarele podului s-a prăbușit sâmbătă după amiaza. Un localnic a surprins exact momentul în care viitura de pe râul Tărlung a luat cu totul podul de piatră. Dacă se întâmpla cu 5 minute mai devreme, ar fi fost dezastru.

Al doilea picior a fost rupt azi noapte, iar din pod nu a mai rămas nimic. Imaginile cu apele învolburate și calea ferată suspendată în aer sunt impresionante.

Ieri, debitul apelor de pe râul Tărlung ajunsese la 160 mc pe secundă. Peste noapte a scăzut de 3 ori și încă nu a ajuns la debitul normal.

Pe ruta Brașov - Întorsura Buzaului, mii de oameni se deplasau cu trenul. Șase garnituri circulau zilnic, dus-întors, pe traseul de 37 de kilometri, care avea capăt de linie la Întorsura Buzăului.

Linia de cale ferată era operată de o firmă de transport privată, ai cărei reprezentanți nu au dat până acum declarații. Autoritățile locale au anunțat că oamenii vor face naveta între Brașov și Întorsura Buzăului cu microbuze.

Prăbușirea podului de pe linia Brașov-Întorsura Buzăului încheie un capitol important din istoria transporturilor. La începutul secolului trecut, această cale ferată se dorea a fi cel dintâi drum de fier din România Unită.

Radu Bellu, istoric al Cailor Ferate Române: "Importanţa ei a existat pentru că s-a încercat traversarea Carpaţilor prin Pasul Buzău. În 1909 au plecat de la Buzău şi s-au apropiat până la Nehoiaş şi au dat în funcţie o linie normală".

Construcția a continuat până în 1931, când s-a oprit definitiv. Mai era nevoie doar de 40 de km pentru a uni Transilvania de Muntenia pe cale ferată.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 15°C 15°C
IASI 13°C 10°C
CLUJ 7°C 11°C
CONSTANTA 16°C 16°C
CRAIOVA 12°C 13°C
BRASOV 10°C 12°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
TVR65
ARHIVĂ ȘTIRI