Podul de la Budila, județul Brașov, s-a prăbușit la cinci minute după ce a fost traversat de un tren plin cu călători

1 iulie 2018, 14:27

Unul dintre picioarele podului s-a prăbușit sâmbătă după amiaza. Un localnic a surprins exact momentul în care viitura de pe râul Tărlung a luat cu totul podul de piatră. Dacă se întâmpla cu 5 minute mai devreme, ar fi fost dezastru.

Al doilea picior a fost rupt azi noapte, iar din pod nu a mai rămas nimic. Imaginile cu apele învolburate și calea ferată suspendată în aer sunt impresionante.

Ieri, debitul apelor de pe râul Tărlung ajunsese la 160 mc pe secundă. Peste noapte a scăzut de 3 ori și încă nu a ajuns la debitul normal.

Pe ruta Brașov – Întorsura Buzaului, mii de oameni se deplasau cu trenul. Șase garnituri circulau zilnic, dus-întors, pe traseul de 37 de kilometri, care avea capăt de linie la Întorsura Buzăului.

Linia de cale ferată era operată de o firmă de transport privată, ai cărei reprezentanți nu au dat până acum declarații. Autoritățile locale au anunțat că oamenii vor face naveta între Brașov și Întorsura Buzăului cu microbuze.

Prăbușirea podului de pe linia Brașov-Întorsura Buzăului încheie un capitol important din istoria transporturilor. La începutul secolului trecut, această cale ferată se dorea a fi cel dintâi drum de fier din România Unită.

Radu Bellu, istoric al Cailor Ferate Române: „Importanţa ei a existat pentru că s-a încercat traversarea Carpaţilor prin Pasul Buzău. În 1909 au plecat de la Buzău şi s-au apropiat până la Nehoiaş şi au dat în funcţie o linie normală”.

Construcția a continuat până în 1931, când s-a oprit definitiv. Mai era nevoie doar de 40 de km pentru a uni Transilvania de Muntenia pe cale ferată.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă