Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Planurile pentru trenuri de mare viteză în România. Victor Ponta doreşte modelul "made in China"

Trenuri care circulă cu peste 300 de kilometri pe oră, un vis pentru România, o realitate a vieţii de zi cu zi în China. Iar tehnologia chinezilor ar putea să ajungă şi la noi. În câţiva ani am putea avea o linie ferată rapidă şi un tren de mare viteză care să lege Capitala de Iaşi, iar de acolo, mai departe, spre Chişinău. Mai multe companii din China sunt pregătite să înceapă discuţii cu autorităţile de la Bucureşti, deşi proiectul nu este deloc ieftin.

03 Septembrie 2014, 22:57 (actualizat 03 Septembrie 2014, 22:58) |
România vrea să contruiască o cale ferată de mare viteză București - Iași, după model chinezesc
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Trenurile din România parcurg însă aceeaşi distanţă, cum ar fi drumul de la Bucureşti până la Sinaia, într-o oră şi jumătate. Iar viteza maximă este de 140 de kilometri. În China, trenurile de mare viteză care strabat ţara în lung şi-n lat pot atinge chiar şi 350 de kilometri pe oră. Oficialii guvernului român s-au plimbat cu un astfel de tren. La Bucureşti văzuseră doar machetele.

La fel de confortabil ca într-un avion. Iar biletul costa 54 de yuani, echivalentul a 27 de lei. Pentru confortul pasagerilor, toate scaunele sunt îndreptate spre direcţia de mers a trenului. Iar, la întoarcere, surpriză: se întorc invers!

Discuţiile pentru un tren de mare viteză în România vizau iniţial ruta Bucureşti - Constanţa. Iar vicepremierul Liviu Dragnea a semnat în martie chiar şi un memorandum. Bruxelles-ul a dat însă peste cap planurile româno-chineze.

O asemenea cale ferată rapidă este, însă, foarte scumpa. Un kilometru costă până la 20 de milioane de dolari. Cum România nu vrea tehnologia de maximă viteză, costurile ar putea fi uşor mai mici.

China a bătut orice recorduri în materie de trenuri de mare viteză. A construit în ultimii 6 ani peste 10.000 de kilometri de căi ferate rapide. Riscurile cresc, însă, odată cu vitezele din ce în ce mai mari ale acestor garnituri. Din cauza numeroaselor accidente, autorităţile feroviare chineze au impus limite, mai ales pe timpul iernii.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 33°C 33°C
IASI 31°C 31°C
CLUJ 31°C 30°C
CONSTANTA 29°C 28°C
CRAIOVA 33°C 31°C
BRASOV 29°C 29°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 21 August 2018, 20:37
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 21-08-2018
Deschidere: 8234.8
Maxim: 8238.96
Mimim: 8188.68
Variatie: -0.28%
SNP
0.33
0.15%
BRD
14.08
0.7%
TLV
2.35
0%
SNG
32.50
0%
SNN
7.23
2.04%
TEL
23.50
1.26%
TGN
352.50
0.14%
SIF5
2.19
0.92%
EL
10.30
0.96%
SIF4
0.75
0.8%
ARHIVĂ ȘTIRI