Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Planul pentru transporturile din România. Comisia Europeană ne cere proiecte rentabile

Comisia Europeană a acceptat Masterplanul General de Transport, documentul care arată linia pe care România o va urma în anii viitori în materie de transporturi, indiferent cine guvernează ţara. Bruxelles-ul ne-a transmis însă că documentul nu este complet şi a făcut câteva recomandări: Autorităţile române să nu-şi piardă timpul cu autostrăzi pe hârtie sau şosele de mare viteză necirculate, ci să se concentreze pe proiecte clare şi coridoarele paneuropene.

24 Septembrie 2014, 14:59 |
Plan pentru transporturile din România
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Master Planul General de Transport, documentul fără de care România nu poate accesa fonduri europene pentru transporturi în următorii 6 ani, va fi supus dezbaterii publice.

Înainte însă, Comisia Europeană le recomanda autorităţilor de la noi să revizuiască valorile estimate pentru fiecare proiect în parte. Adică Ministerul Transporturilor să se asigure că autostrăzile propuse spre finanţare sunt rentabile, iar criteriile de selecţie sunt puţine şi clare.

O altă recomandare se referă la autostrada Sibiu Piteşti, care ar trebui să apară în coridorul 4 paneuropean.

Se pare ca Master Planul prevede în jur de 600 de kilometri noi de autostradă şi 2.500 de drumuri expres. Mult mai puţin decât anunţa predecesorul lui Ioan Rus.

Fiecare ministru care a condus Transporturile a avut propriul plan. Cel mai optimist s-a dovedit a fi Dan Şova, care promitea 2.400 de kilometri de autostradă până în 2020.

Acum o jumătate de an, guvernul prezenta o strategie prin care promitea să construiască de 4 ori mai mult decât s-a făcut până acum. Interesul autorităţilor se muta din vestul ţării spre zona Moldovei şi a Olteniei. În document apăreau autostrăzile Bucureşti-Bacău, Bucureşti-Focşani sau Alexandria şi se renunţa la Sibiu-Piteşti.

Dacă se va respecta acea strategie a guvernului sau Master Planul de Transport finanţat de Uniunea Europeană, vom afla pe 1 octombrie, când documentul acceptat de Comisia Europeană va fi făcut public în Parlament. Documentul trebuia să fie gata în urmă cu aproape un an.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 11°C 12°C
IASI 9°C 7°C
CLUJ 10°C 7°C
CONSTANTA 11°C 11°C
CRAIOVA 15°C 13°C
BRASOV 8°C 8°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 26 Martie 2019, 09:11
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 25-03-2019
Deschidere: 8031.5
Maxim: 8031.5
Mimim: 7913.86
Variatie: -0.96%
BRD
12.64
1.25%
SNN
9.70
0.31%
FP
0.89
0.34%
TLV
2.08
2.13%
SNG
31.85
0.31%
SIF5
2.07
1.43%
EL
10.44
1.54%
TGN
331.00
1.35%
TEL
20.15
2.67%
DIGI
24.55
0.41%
ARHIVĂ ȘTIRI