Plan roșu – accident feroviar în Teleorman. Inițial, comunicatele CFR nu au precizat nimic despre coliziunea dintre un tren de călători și un marfar. A fost „o eroare pur umană”. Vagoanele deraiate, repuse pe șine

13 martie 2023, 07:49

Un apel la 112 a dat alarma în jurul orei 04.00 și anunța un accident feroviar. Dar din informațiile furnizate de CFR Infrastructură şi CFR Călători nu a fost deloc clar ce s-a întâmplat. Era anunțat doar că un tren de marfă încărcat cu mașini a deraiat în apropierea gării Roșiori Nord, iar un tren de călători a frânat de urgență.

Poliția Teleorman a fost prima care a vorbit despre un impact între cele două trenuri, la mai bine de 7 ore după accident! Nu se știa, însă, cine a fost de vină.

Primele lămuriri au venit de la Agenția de investigare feroviară română. Trenul de călători nu a oprit la semnalul roșu.

Abia la 9 ore după accident, oficialii CFR Infrastructură au anunțat că a avut loc, într-adevăr, o ciocnire între cele două garnituri. Trenul de călători fusese deja mutat, iar mașinile avariate începuseră să fie ridicate de pe șine.

Primele date ale anchetei arată că mecanicul trenului de călători a fost cel care a provocat accidentul.

Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători:Mecanicului i s-a pus semnalul de oprire pe roşu şi era obligat să oprească. E şi el la rândul lui bulversat, dar în mare îşi recunoaşte ce a făcut, a ştiut că are roşu în faţă, trebuia să oprească. Toate instalaţiile, semnalizare şi instalaţiile de siguranţă ale locomotivei erau în perfectă stare de funcţionare. Este o eroare pur umană. Nu are nicio legătură cu altceva.

Potrivit lui Ionuț Savoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, sistemele de frânare automată au intrat în funcțiune.

Inițial, a fost declanșat planul roșu de intervenție și la fața locului au venit mai multe echipaje de salvare și prim ajutor. Operațiunea a fost sistată la scurt timp. 12 persoane din trenul de călători au avut nevoie de îngrijiri medicale. Patru au ajuns la spital.

În trenul de călători erau aproape 300 de pasageri. Cei care nu au avut nevoie de ajutorul medicilor au ajuns la București, destinația finală, cu un alt tren CFR.

Trenul avea 26 de vagoane și 312 mașini încărcate. Peste 70 de mașini au fost avariate.

O macara de mare tonaj a ridicat autoturismele avariate de pe șine. Trenul de marfă aparținea unei firme private, iar mașinile erau asigurate, a anunțat compania producătoare.

___________________________________________________

ACTUALIZARE La ora 21.10 s-au finalizat operațiunile de repunere pe șine a celor 3 vagoane deraiate din compunerea trenului privat de marfă.

Astfel, marți, personalul feroviar de specialitate va verifica liniile de cale ferată din zona deraierii și va executa lucrările de reparații la infrastructura feroviară afectată, astfel încât circulația trenurilor în stația Roșiori Nord să poată fi reluată în condiții normale si de siguranță și pe liniile 4, 5 și 6.

Traficul feroviar pe raza stației Roșiori Nord se desfășoară în continuare, până la finalizarea tuturor intervențiilor necesare, doar pe liniile 1,2 și 3, însă fără implicații majore în circulație.

ACTUALIZARE Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a revenit cu un comunicat în care informează că circulația pe raza stației CF Roșiori Nord se desfășoară în continuare doar pe liniile 1,2 și 3, iar pentru repunerea pe șină a celor două vagoane deraiate și a vagonului răsturnat, din compunerea trenului privat de marfă, personalul feroviar de specialitate al SRCF CRAIOVA va interveni cu o macara de mare tonaj.

CFR SA menționează că, din primele verificări și conform informațiilor preliminare transmise de personalul feroviar aflat la fața locului, mecanicul trenului IR 1822, care urma să intre în stație la altă linie, a depășit semnalul de intrare în stație, care era deja în poziția OPRIRE (culoarea ROȘIE) și a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare.

Aceste informații sunt deja verificate și analizate de membrii Comisiei de anchetă AGIFER, comisie care va stabili cu exactitate cauzele producerii deraierii trenului privat de marfă.

Călătorii din trenul IR 1822 au fost preluați de trenul IRN 79, care a sosit în București Nord la ora 9.36.

În ceea ce privește trenul IR 1822, acesta a fost retras din zona semnalului de intrare al stației Roșiori Nord, la ora 11.17, garnitura urmând să circule, fără călători, până la București Nord.

Pentru restabilirea traficului feroviar în condiții normale pe raza stației CF Roșiori Nord, vă informăm că personalul feroviar de specialitate al SRCF Craiova va asigura tot suportul tehnic necesar operatorului de marfă, astfel încât intervențiile de repunere pe șină a vagoanelor deraiate să se desfășoare în condiții de siguranță și să fie finalizate în cel mai scurt timp.

Reamintim faptul că, deraierea vagoanelor din compunerea trenului privat de marfă a avut loc în cursul acestei dimineți, la ora 03.54, pe linia 5, din stația CF Roșiori Nord. Trenul privat de marfă avea în compunere 26 de vagoane încărcate cu autoturisme și circula în relația Craiova – Palas.

CFR SA adresează scuzele necesare călătorilor și îi asigură că personalul feroviar depune toate eforturile pentru restabilirea circulației în cel mai scurt timp și în condiții normale, pe raza stației Roșiori Nord.

ACTUALIZARE Din primele verificări efectuate de echipa operativă deplasată la fața locului, s-a constatat faptul că două trenuri, unul de marfă și unul de călători, s-ar fi ciocnit, în împrejurări ce vor fi stabilite în urma cercetărilor. În urma evenimentului feroviar, ultimele 3 vagoane ale trenului de marfă ar fi deraiat, iar unul dintre acestea s-a răsturnat, a transmis ISU Teleorman.

12 persoane au fost rănite, dintre care patru au ajuns la spital. Inițial, informațiile despre incident au fost neclare, nici macar comunicatele de la CFR Infrastructură și CFR Călători nu precizau nimic despre un impact intre cele doua garnituri.

Aproximativ 280 de oameni erau în trenul de călători. Aceştia au fost transportaţi cu microbuzele până În gara, iar apoi au fost preluați de un alt tren de călători pentru a ajunge la Bucureşti. Trenul privat de marfă, încărcat cu autoturisme, avea că destinație portul Constanța.

Inițial, in comunicatul CFR se preciza că trenul IR 1822, Arad – București Nord, aflat în spatele trenului de marfă deraiat, a frânat de urgență pentru a evita coliziunea cu vagoanele. 13 persoane s-au lovit, acestea fiind  preluate de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri.

Ceilalți pasageri din tren au fost preluați de trenul IR 79, Budapesta – București Nord. Până la restabilierea circulației în condiții normale, sunt posibile și alte întârzieri în circulația trenurilor de călători, se arată într-un comunicat al CFR.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă