Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Piloţii salvatori au aplicat corect procedurile, spun specialiştii

Experienţa lui Adrian Iovan le-a salvat viata medicilor şi a copilotului din avion. A aplicat corect procedurile de aterizare forţatî într-o pădure, susţin specialiştii. Dacă, însă, comandantul alegea alt traseu în momentul în care a sesizat că deasupra munţilor sunt condiţii meteo dificile, accidentul ar fi putut fi evitat.

22 Ianuarie 2014, 22:02 |
Ce spun piloții despre intervenția lui Adrian Iovan
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Ce spun piloții despre intervenția lui Adrian Iovan
Aeronava BN2 implicată în accident a fost proiectată în anii 60. Până acum a adunat mii de ore de zbor. A fost des închiriată pentru curse comerciale, pentru că era cea mai ieftină din flota Şcolii de Aviaţie din România.

Valentin Ialomiţeanu, comandant instructor, Şcoala de aviaţie civilă: "Am zburat acum 2 săptămâni cu el, am făcut controalele la doi piloţi care au fost în concediu, au avut lucrări de 200 de ore şi, cu ocazia asta, vedeam şi cum merge avionul. Avionul a mers foarte bine. Din punct de vedere tehnic a corespuns perfect".

Una din cauzele care au dus la prăbuşirea avionului a fost gheaţa depusă pe aripile avionului. De aceea a decis comandantul să coboare: ca să degivreze aparatul. Pentru că era o zonă muntoasă, ar fi fost de preferat să urce, însă capabilităţile aeronavei nu i-au permis.

BN2-ul zbura aproape la plafonul maxim permis de producător. Şeful Asociaţiei Aviatorilor susţine că piloţii au acţionat impecabil şi le-a salvat viaţa medicilor. Înainte de impact, dacă nu ar fi planat, avionul ar fi ars la contactul cu solul, mai ales că avea kerosen şi pentru zborul de întoarcere.

Constantin Manolache explică la acest tip de avion, a apărut givrajul, motoarele s-au oprit amândouă şiel a fost nevoie să planeze

Din momentul în care aeronava a atins solul, transmiţătorul de locaţie a început să emită. A funcţionat însă numai pe o singură frecvenţă care putea fi recepţionată de aeronavele care treceau prin zonă. Cei de la ROMATSA le-au cerut să coboare în altitudine, ca să încerce să prindă semnalul. Mai mulţi piloţi au anunţat poziţia avionului, însă fără precizie. A doua frecvenţă, care trebuia să transmită prin satelit coordonatele exacte, nu a funcţionat, astfel că centrul de la Moscova, cel care putea să decripteze informaţiile, nu a fost notificat nicio clipă.

Dacă ar fi fost un avion străin şi ar fi fost nu şapte pasageri ci ar fi fost 200, având aceleaşi instrumente la bord, tot aşa s-ar fi întâmplat?,  se întreabă Valentin Ialomiţeanu.

Avionul BN2 este verificat acum de anchetatorii de la Ministerul Transporturilor. În maximum 30 de zile ar trebui să se ştie exact ce a provovat acest accident.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 30°C 31°C
IASI 29°C 31°C
CLUJ 28°C 29°C
CONSTANTA 29°C 28°C
CRAIOVA 28°C 29°C
BRASOV 26°C 28°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 17 Iunie 2019, 16:30
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 14-06-2019
Deschidere: 8477.19
Maxim: 8532.36
Mimim: 8475.81
Variatie: 0.32%
TLV
2.31
0.43%
SNG
32.00
0%
FP
1.00
0.49%
BRD
11.98
0.84%
SNP
0.38
1.86%
SNN
10.52
1.13%
SIF5
2.10
0%
TBM
0.35
3.19%
EL
10.90
1.4%
CEON
0.35
2.62%
ARHIVĂ ȘTIRI