Pietonii indisciplinați în trafic, victime în statistici. Vina ar fi atât a celor care aleg să încalce legea, dar și a neregulilor din infrastructură

24 ianuarie 2023, 19:57

Pe Șoseaua Colentina, din Bucureșți, în apropierea intersecției Bucur-Obor, în doar 30 de minute, echipa Știrilor TVR a surprins zeci de pietoni care traversau neregulamentar strada pentru a ajunge în stația de tramvai.

Potrivit polițiștilor de la Brigada Rutierã, din cauza indisciplinei pietonilor, anul trecut în Capitală au avut loc 99 de accidente în urmă cãrora au decedat 11 persoane, iar 89 au fost rãnite grav.

CLAUDIA COSTEA, purtãtor de cuvânt, Brigada de Poliție Rutierã Bucureșți: Când vorbim de indisciplinã pietonalã ne referim la traversarea neregulamentarã a pietonului sau pietonul s-a aflat pe partea carosabilã.

Specialișții în siguranțã rutierã spun cã indisciplina pietonilor în trafic are la bazã mai multe elemente printre care inconștiența acestora cât și lipsa trecerilor de pietoni.

CÃTÃLIN CODESCU, președinte, Asociația Victimelor Accidentelor de Circulație Bucureșți: Mare parte din pietoni încalcã legea, o sfideazã pentru cã nu se tem de sancțiuni, polițiștilor le este greu sã sancționeze pietonii pentru cã aceșția nu au de cele mai multe ori asupra lor actele de identitate, dar nu trebuie neglijat faptul cã pot exista carențe de infrastructurã, respectiv lipsa trecerilor de pietoni, lipsa trotuarelor.

Și în Franța, potrivit datelor oficiale, 16% dintre victimele accidentelor de circulație sunt pietoni. Aproximativ 85% dintre victime s-au accidentat în momentul în care traversau o trecere pentru pietoni sau o zonă situată în apropierea unei astfel de treceri semnalizate. Cele mai multe accidente se produc din neatenția pietonilor care privesc mai mult spre telefonul mobil când traversează în loc să observe mașinile. 65% recunosc și spun că sunt neatenți din cauza telefonului. Autoritățile franceze au decis să intensifice acțiunile de prevenție și de educație rutieră pentru reducerea acestor accidente, să semnalizeze mai bine pasajele pentru pietoni, să amendeze folosirea telefonului mobil la volan și să propună zone cu circulație restrânsă în locurile cu mulți pietoni

În Spania majoritatea drumurilor care au mai multe benzi pe sens nu au treceri pentru pietoni, ci pasarele, iar străzile cu o singură bandă din cartiere au limitatoare de viteză la trecerile pentru pietoni și se poate circula cu 20 sau 30 de km la oră. Acesta este și motivul pentru care în Spania, comparativ cu țara noastră, anul trecut, numărul pietonilor morți în accidente a fost foarte mic: 126. La noi, numai în Bucureșți, au fost înregistrate 181 de decese.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite