Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Pierderea a 500.000 de locuri de muncă în piaţa auto, noua realitate a crizei europene

Eforturile depuse de către producătorii auto Peugeot Citroen şi Fiat de a-şi reduce pierderile în Europa i-ar putea costa locurile de muncă pe mai mult de jumătate de milion de cetăţeni europeni, pe măsură ce fabricile de automobile şi cele de piese de schimb se confruntă cu efectele crizei europene a datoriilor externe.

02 August 2012, 16:51 (actualizat 02 August 2012, 17:01) |
Peugeot plănuieşte închiderea fabricii de la periferia Parisului, în urma pierderilor de 662 millioane de euro din prima jumătatea a acestui an. / FOTO: www.inautonews.com

Industria auto a zonei euro, cu tot cu producători de componente ca SKF AB şi Autoliv este decisă să reducă din cheltuieli în cel de-al cincilea an de contracţie a cererii, potrivit Bloomberg.

"Angajaţii sezonieri sunt cei mai uşor de concediat şi înseamnă 1,5 milioane de locuri de muncă din cele 7 milioane ale industriei auto. Acest segment va suporta primul restructurările", potrivit lui Lars Holmqvist, fostul şef al asociaţiei producătorilor de componente din regiune.

Acest val de disponibilizări va urma cele aproape 800.000 de concedieri care au avut loc în industria auto din 2007 şi care se vor adăuga unui record istoric al ratei şomajului, de 11,2%, în zona celor 17 naţiuni ale zonei euro.

A scăzut indexul Stoxx 600

Cu o cerere deja scăzută de automobile, din cauza celor 17,8 milioane de şomeri, indexul Stoxx 600 Automobile & Componente -al celor 13 membri- a scăzut cu 14% în ultimele 12 luni, tras în jos de producătorul Peugeot care a scăzut cu 72%.

Devine evident că, în urma scăderii vânzărilor din regiune, producţia şi numărul angajaţilor sunt prea mari pentru condiţiile actuale de funcţionare. Scăderea vânzărilor ucide producătorii auto”, potrivit lui Ian Fletcher, analist la IHS Automotive din Londra.

Cu peste 30% din potenţialul european de producţie rămas nefolosit, capacitatea de producţie prea mare rămâne principala problemă.

Fiat aşteaptă rezultatele financiare pe primele trei trimestre

Compania Fiat, cu baza la Torino, a anunţat miercuri că suspendă investiţiile în Italia ca răspuns la scăderea cererii şi că se va axa doar pe disponibilizări temporare pentru a reduce costurile.

Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, a declarat că va decide dacă restructurările vor fi urmate de închideri ale liniilor de producţie, după ce va obţine rezultatele financiare pe cel de-al treilea trimestru al acestui an.

Peugeot, campion la disponibilizări

Peugeot este în cea mai rea situaţie. Cel de-al doilea mare producător auto european va renunţa la 14.000 de angajaţi şi plănuieşte închiderea unei fabrici de la periferia Parisului, în urma pierderilor de 662 millioane de euro din prima jumătatea a acestui an.

Acesta este doar începutul unui cerc vicios. Pentru fiecare concediere a producătorilor auto alte cinci posturi dispar la fabricile de componente de schimb, susţine Holmqvist, care a condus grupul Clepa până în aprilie, iar acum este consilier principal pe piaţa auto la compania de consultanţă Kreab Gavin Anderson din Bruxelles.

Vom asista la reducerea a aproximativ jumătate de milion de locuri de muncă în Europa, până la finele acestui an”, a spus Holmqvist.

Concedierile deja au început. Compania MAN a dat afară 900 de angajaţi temporar şi a sistat angajările la segmentele de construcţie pentru autocamioane şi autobuze.

Peugeot va mai reduce 650 de posturi temporare de la fabrica franceză Sochaux, până la sfârşitul lui 2012”, a spus Bruno Lemerle, reprezentant sindical la această unitate de producţie.

Disponibilizări la producătorii de piese componente

SKF, cel mai mare producător de rulmenţi, a eliminat “câteva sute de posturi temporare” de la începutul anului, potrivit unei declaraţii a directorului general Tom Johnstone, de pe 18 iulie.

Compania, care a redus programul de lucru la câteva fabrici, este gata să mai reducă din posturile temporare dacă cererea va scădea în continuare”, a mai spus el.

Autoliv, cel mai mare producător de centuri de siguranţă şi airbag-uri, a eliminat 300 de posturi în cel de-al doilea trimestru, cu precădere în Franţa, Spania, Germania şi Suedia, şi este posibil să continue disponibilizările şi în restul anului, potrivit putătorului de cuvânt Mats Odman.

Scăderi masive ale cererii de automobile

Vânzările de automobile au cunoscut o scădere în Europa pentru nouă luni la rând, cinci în cazul camioanelor, potrivit Asociaţiei Producătorilor de Automobile din Europa.

Grupul de producători auto a previzionat o scădere a cererii cu încă 7% pe 2012, la 12,2 milioane de vehicule, cu 21% sub perioada de vârf din 2007, devenind astfel cea mai slabă perioadă din 1995 până acum.

Şi americanii reduc locuri de muncă

Filiala europeană a producătorului american Ford a raportat pierderi de 404 milioane de euro în cel de-al doilea trimestru al 2012, de la un profit de 176 de milioane de euro pe an înregistrat în aceeaşi perioadă a 2011.

Acum se aşteaptă ca până la finele acestui an să înregistreze pierderi de peste un miliard de euro. Din 2011, Ford a redus deja 500 de posturi temporare în Europa şi a redus producţia la patru zile lucrătoare la fabrica belgiană din Genk.

Firma Opel, deţinută de General Motors, a decis în luna iunie să închidă fabrica din localitatea germană Bochum, la finele lui 2016.

Producătorul cu sediul la Detroit, în SUA, a suferit pierderi de 16,4 miliarde din 1999, va reduce posturile din segmentul de conducere pentru a tăia costurile înainte de închiderea producţiei.

BMW face angajări

Mai există speranţe. Producătorul Bayerische Motoren Werke (BMW), continuă să creeze locuri de muncă în Germania.

La fabrica din Leipzig va angaja 800 de persoane, pentru producţia modelului electric de oraş numit i3. În total, BMW a angajat peste 5.000 de persoane în ultimele 12 luni.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 34°C 35°C
IASI 32°C 28°C
CLUJ 30°C 29°C
CONSTANTA 28°C 30°C
CRAIOVA 33°C 34°C
BRASOV 30°C 30°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 20 Iulie 2019, 23:37
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 19-07-2019
Deschidere: 9056.4
Maxim: 9112.78
Mimim: 9039.02
Variatie: 0.34%
DIGI
29.70
0%
TLV
2.53
1.2%
SNP
0.41
0.37%
BRD
13.44
0.3%
SNG
32.95
0.15%
EL
11.35
0.88%
TGN
361.50
0.28%
SIF5
2.12
0.47%
TEL
20.90
0.48%
FP
1.08
0%
ARHIVĂ ȘTIRI