Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Piaţa bunurilor de larg consum a scăzut cu 1% în primul trimestru. Singurul sector în creştere: IT

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a scăzut cu 1% în primul trimestru, la 299 milioane de euro, piaţa IT fiind singura care a mers mai bine, potrivit unui studi realizat de compania de cercetare de piaţă GfK. Vânzările din IT au crescut în primele trei luni la 101 milioane euro, pe fondul cererii de laptopuri şi tablete.

15 Mai 2012, 11:44 (actualizat 15 Mai 2012, 12:29) |
Vânzările la frigidere au scăzut anul acesta, faţă de primul trimestru al 2011. / FOTO: www.mediafax.ro

Sectorul IT, cel mai mare din piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată, a fost singurul care a înregistrat o ușoară creștere (3,2%) față de primele trei luni din 2011. Sectorul electronicelor a fost relativ stabil cu o scădere de 0,2%.

Și piețele foto si electrocasnice mici s-au apropiat de performanța din 2011 cu rate de creștere negative de -1% și -1,3%. În schimb, electrocasnicele mari, echipamentele de birou și telecom au dat semne mai puțin încurajatoare în T1 2012.

Laptopurile și tabletele, vedetele sectorului și la început de an

În primul trimestru al lui 2012 piața de IT a rămas pe un trend crescător față de aceeași perioadă a anului trecut, înregistrând o valoare de 101 milioane euro, în creştere cu 3,2%. Categoriile de produse care au menținut sectorul pe creștere au fost laptopurile și tabletele.

Vânzările de tablete au reușit să crească considerabil în decursul ultimelor trimestre, datorită avantajelor oferite de acestea: sunt compacte, ușor de transportat, iar autonomia bateriei este ridicată.

Astfel, tabletele au reușit să demonstreze că pot fi mai mult decât un produs auxiliar, devenind foarte utile pentru consumatori, oferindu-le foarte ușor accesul la internet și putând fi personalizate cu ajutorul aplicațiilor mobile.

Electronicele: sector în stagnare

Piața de electronice a stagnat în primele trei luni, vânzările totale ajungând la 62 milioane euro. Acest rezultat este destul de diferit de startul puternic din T1 2011, dar iarna grea a influențat comportamentului consumatorului.

Sectorul de electronice a scăzut cu două cifre la toate categoriile, cu excepția televizoarelor, a consolelor video și a sistemelor audio. Vânzările televizoarelor au crescut cu 7%, dar influenţate de reduceri a prețurilor cu aproape 15%.

Sistemele audio, cu 7 vânzări din 10 reprezentate de sisteme home cinema, au înregistrat o rată de scădere de aproape 7%, chiar dacă prețul acestor produse a crescut cu 7%. Creșterea vânzărilor de dispozitive Blu-Ray a fost principala cauză a ridicării prețului. În cadrul categoriei audio, sistemele home cinema de tip 5.1 au fost cele preferate.

Foto: Un trimestru slab pentru ramele foto digitale

Piața foto a atins o valoare totală de 9 milioane euro în T1 2012, o performanță cu 1% mai slabă decât în T1 2011.

Segmentul lentilelor interschimbabile își continuă evoluția pozitivă, dar creșterea nu a reușit să determine și o creștere a întregii piețe de camere digitale.

Peste două treimi din vânzări sunt sub 100 euro,iar  în termeni de caracteristici acestea se îndreaptă către factori mai mari de zoom. Interesant este că și compactele high end au avut o dinamică pozitivă. Evoluția slabă a ramelor foto digitale a dus la scăderi de aproximativ 32%.

Electrocasnice mici: Un trimestru al contrastelor

Primul trimestru al anului a adus o ușoară scădere de 1,3%, piața fiind cu 0,3 milioane euro sub cea din același trimestru al anului trecut.

Se constată o ascensiune a espressoarelor full automate și a modelelor pe bază de capsule, datorită publicităţii și promoțiilor în magazine.

Au înregistrat rate de creștere pozitive alte subsegmente mai scumpe precum aspiratoarele fără sac și sistemele de călcat. Aparatele de ras și plăcile pentru păr sunt pe o pantă descendentă. Şi mașinile de făcut pâine au înregistrat o rată de scădere.

Electrocasnice mari: Un prim trimestru cu provocări

Sectorul electrocasnicelor mari a înregistrat o valoare totală de 57 milioane euro în T1 2012, dar a scăut cu 4% față de T1 2011.

Frigiderele au scăzut cu peste 10%, în timp ce mașinile de spălat vase, au crescut cu aproape 14%.

În T1 2012 un frigider are un preț mediu de 290 EUR, cu 6% mai puțin decât în T1 2011. Scăderea de preț nu a stimulat vânzările, piața frigiderelor suferind cel mai mult în cadrul sectorului electrocasnicelor mari.

Mașinile de spălat rufe cu încărcare verticală  au scăzut cu 19%, iar creșterea segmentului de semiautomate nu a recuperat o scădere a valorii pieței de mașini de spălat rufe de 4% în T1 2012 față de T1 2011.

Surprize pe paiaţa electrocasnicelor mici

Piețele mici și în curs de dezvoltare a cuptoarelor, plitelor, mașinilor de spălat vase și uscătoare cresc. Aceste categorii au reușit să crească, în ciuda scăderii prețului mediu cu 6 - 10%.

Piaţa de imprimante şi multifuncţionale a scăzut ușor, cu peste 5%, ajungând în primele trei luni ale anului 2012 la o valoare de 7 milioane euro.

Interesul tutror consumatorilor, atât casnici cât și business, este îndreptat către echipamentele multifuncționale. Nu se mai vând imprimantele cu o singură funcţie, în special cele cu tehnologie inkjet.

Smartphone-urile echilibrează tendințele din sectorul Telecom

Valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri a scăzut cu aproape 7% în primul trimestru, însumând 38 milioane de euro.

Iarna grea i-a determinat pe consumatori să își amâne achizițiile. Efectele negative s-au resimțit și la începutul lunii martie 2012. Segmentul de telefoane mobile clasice scade tot mai mult.

Telefoanele inteligente câștigă tot mai mult teren atât în unități, dar mai ales în valoare, însă deocamdată nu se acoperă scăderea determinată de telefoanele mobile simple.

Acest lucru arată că pe piața din România mai este loc pentru telefoanele cu caracteristici superioare.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 14°C 12°C
IASI 12°C 6°C
CLUJ 16°C 15°C
CONSTANTA 15°C 13°C
CRAIOVA 16°C 13°C
BRASOV 15°C 10°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 19 Noiembrie 2019, 16:04
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 19-11-2019
Deschidere: 9724.93
Maxim: 9734.19
Mimim: 9694.17
Variatie: -0.32%
FP
1.18
0%
BRD
14.52
0.28%
TLV
2.48
0.2%
SNG
37.40
0.13%
SIF5
2.31
1.75%
SNP
0.43
0.12%
SNN
14.04
0.98%
SIF4
0.80
1%
SIF3
0.33
1.24%
EL
11.00
1.34%
ARHIVĂ ȘTIRI