Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Peste Dunăre sau pe sub Dunăre?

Autorităţile brăilene vor să construiască peste fluviu un pod cu 4 benzi de circulaţie, iar cele din Galaţi se gândesc să facă un tunel. Ambele proiecte par însă greu de realizat. Nici măcar studiile de fezabilitate nu au fost aprobate.

12 Februarie 2016, 21:16 (actualizat 12 Februarie 2016, 21:34) |
Peste sau pe sub Dunăre?
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Ideea de a uni cele două maluri ale Dunării în zona de sud-est a ţării a apărut acum 30 de ani. Avântul industriei din Brăila, Galaţi şi Tulcea făcea necesară construirea unui pod peste fluviu.

Ideea a fost abandonată după căderea regimului comunist.

În 2000, autorităţile din Galaţi şi Brăila au vrut să colaboreze şi să construiască un pod peste Dunăre care să lege cele două judeţe de Tulcea. Au apărut însă neînţelegeri administrative. Aşa că fiecare autoritate şi-a văzut de drum şi a făcut propriul proiect.

Galaţiul vrea un tunel pe sub Dunăre până la Tulcea. Primăria a şi aprobat un studiu de pre-fezabilitate.

Tunelul ar avea o lungime de  aproape 2 km şi două benzi de circulaţie pe sens. Dar va fi necesară şi construirea a 8 km de şosea care să facă legătura între tunel şi drumul european 22. Costurile estimate depăşesc 230 de milioane de euro, ceea ce a creat noi controverse.

Mai realiste, autorităţile brăilene vor să construiască peste Dunăre un pod.

Experţii în infrastructură atrag atenţia că planurile trebuie bine gândite, astfel încât banii să nu fie risipiţi pe proiecte care vor sfârşi doar pe hârtie.

Podul din Brăila a fost gândit în 1997. Abia în 2015 studiul de fezabilitate a fost înaintat spre aprobare. Proiectul este prins în master planul pe transporturi.

Costurile depăşesc 200 de milioane de euro.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 2°C 3°C
IASI 1°C 0°C
CLUJ -1°C 1°C
CONSTANTA 4°C 8°C
CRAIOVA 3°C 1°C
BRASOV 1°C 2°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 19 Ianuarie 2019, 03:12
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 18-01-2019
Deschidere: 7184.84
Maxim: 7316.45
Mimim: 7184.84
Variatie: 0.23%
TLV
1.81
0%
BRD
11.00
0%
FP
0.85
1.66%
SNN
7.92
3.7%
SNG
28.55
0.53%
TGN
333.50
4.35%
SNP
0.31
1.78%
DIGI
25.20
2.57%
CMP
0.96
11.19%
SIF5
2.09
0%
ARHIVĂ ȘTIRI