Peste 40.000 de elevi de clasa a XII-a nu s-au înscris la Bacalaureat. Experții în educație vorbesc despre „elevi virtuali”, MEN – despre abandon școlar

8 iunie 2022, 17:41

În judeţul Dolj, numărul celor înscriși la Bcalaureat este cu aproape 300 mai mic față de anul trecut, iar  în judeţul Olt situaţia este foarte gravă. Din 3.500 de elevi, doar 2.400 susțin examenul maturităţii.

Victor Iacobescu, inspector şcolar adjunct ISJ Olt: „ Este o diferenţă de peste 1.000 de elevi, majoritatea dintre aceştia sunt elevi de la seral, care fie s-au considerat nepregătiţi să ia media şase, fie au avut o situaţie neîncheiată la una sau mai multe materii. Se ştie că majoritatea dintre aceştia optează pentru sesiunea de toamnă”.

Astfel de situaţii sunt şi la Bucureşti. La Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi”, 35% dintre elevii de clasa a XII-a nu dau examenul. Corigenţele sunt problema.

Gabriela Machidon, director Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi”: „ Eu consider că nu au motivaţie şi este partea finanaciară. Au o vârstă în care banul contează. La noi sunt situaţii în care şi părinţii acceptă sau chiar îi trimit la muncă pe cei de clasele nu neapărat de a XII-a, ei încep să muncească – unii dintre ei-  şi de la clasa a IX-a, nu toţi, pentru că nu sunt sprijiniţi.
De la an la an, la nivel naţional, crește numărul elevilor care nu se mai înscriu la Bacalaureat.

În 2020, erau 27.000 de absolvenţi de clasa a XII-a care nu au mai participat la examenul de Bacalaureat, iar în 2022 sunt peste 40.000 care nu vor lua parte la examenele din această vară.  Puţini dintre ei se mai întorc în sesiunile care se organizează toamna.

Ministrul Educației invocă pandemia și situația demografică, experţii vorbesc despre elevi virtuali şi pregătire slabă.
Ștefan Vlaston, expert în educaţie: „În primul rând, este problema elevilor virtuali. Directorii primesc finanţare per capita, adică proporţională cu numărul de elevi, şi atunci le convine să nu scoată din cataloage, din evidenţa şcolii, elevii care abandonează, care pleacă. A doua posibilitate este că elevii, într-adevăr, după doi ani de pandemie n-au învăţat suficient de mult astfel încât să facă faţă examenului”.

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației: „Motivele ce ţin de demografie sunt cât se poate de clare, dar îngrijorarea pe care mi-am exprimat-o de mult timp cu privire la efectele perioadei de criză sanitară, din păcate, se confirmă”.

Anul trecut, rata de promovare a Bacalaureatului a fost de 69,8% după soluţionarea contestaţiilor.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite