Percheziţii la locuinţele unor jurnalişti de investigaţie din Rusia. Totul înainte de publicarea unei anchete privind averea ministrului de Interne

Poliţia rusă a percheziţionat marţi locuinţele mai multor jurnalişti ai publicaţiei de investigaţie independente 'Proekt' - una dintre puţinele care au mai rămas în Rusia - şi domiciliile unora dintre rudele acestora, pe fondul unor presiuni accentuate din partea autorităţilor asupra mass-media independente, relatează AFP.

29 Iunie 2021, 14:08 (actualizat 29 Iunie 2021, 14:24) |
Moscova - Piața Roșie, Kremlin / FOTO: Autor: CRISTIAN NISTOR Credit: ROMPRES / Foto, foto.agerpres.ro

Proekt - un site independent specializat în jurnalism de investigaţie - a anunţat marţi că au fost efectuate raiduri la locuinţa redactorului şef, Roman Badanin, şi la una din jurnaliste, Maria Jolobova. Le-au fost confiscate laptopurile, telefoanele mobile, stick-urile de memorie şi cartelele SIM, conform postului de radio Eho Moskvî.

Un alt jurnalist şi redactor şef adjunct, Mihail Rubin, a fost reţinut în timp ce poliţia făcea percheziţii la apartamentul părinţilor săi, conform unui comunicat publicat pe canalul de mesagerie Telegram.

Aceste percheziţii intervin înaintea de publicarea anunţată a unei anchete cu privire la presupusele bogăţii deţinute de ministrul rus de Interne, Vladimir Kolokolţev, potrivit Proekt.

'Dar oricum o vom publica', asigură site-ul de investigaţie.

Fondat în 2018, Proekt este în special cunoscut pentru anchetele sale cu privire la corupţia în rândul elitelor ruse. Într-unul din articolele sale se afirma că liderul pro-Kremlin al Ceceniei, Ramzan Kadârov, are o a doua soţie, care deţine proprietăţi imobiliare de sute de milioane de ruble.

O altă anchetă a Proekt releva că preşedintele rus Vladimir Putin are o fiică nelegitimă, a cărei mamă - Svetlana Krivonoghih - deţine o avere impresionantă, pe care o estimase la 7,7 miliarde de ruble (aproximativ 102 milioane de dolari). Kremlinul a dezminţit aceste afirmaţii.

Criticii puterii acuză autorităţile ruse de reducerea la tăcere şi reprimarea mass-media în cursul celor două decenii de când se află Vladimir Putin la putere în Rusia.

Dintre cele mai recente exemple, AFP menţionează cazul cunoscutei publicaţii online Meduza, cu sediul în Letonia, care a fost declarată în aprilie 'agent străin', o catalogare controversată care implică constrângeri severe şi posibile amenzi, ceea ce a privat-o de resurse semnificative din publicitate. În prezent, publicaţia mai apare doar datorită donaţiilor făcute de cititori.

În iunie, o altă publicaţie, VTimes, şi-a anunţat închiderea de teama unor proceduri judiciare, fiind catalogată de asemenea drept 'agent străin'.

Autorităţile ruse şi-au intensificat ofensiva judiciară împotriva opoziţiei odată cu apropierea alegerilor legislative din septembrie. Astfel, organizaţiile principalului opozant rus încarcerat Aleksei Navalnîi au fost declarate 'extremiste' şi interzise pe 9 iunie. Membrii acestora nu au voie să candideze în alegeri.

Sursa: Agerpres

*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 9°C 5°C
IASI 7°C 1°C
CLUJ 1°C -2°C
CONSTANTA 7°C 4°C
CRAIOVA 8°C 2°C
BRASOV 3°C -2°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
TVR65
ARHIVĂ ȘTIRI