Patronii restauratelor care fac livrări la domiciliu au început să ducă personal pachetele la adresele clienților. Firmele de curierat percep până la 37 la sută comision

3 noiembrie 2020, 11:26

Firmele de curierat percep până la 37 la sută comision și sunt extrem de ocupate și selective, așa că reprezentanții restaurantelor nu au de ales și trebuie să onoreze singuri comenziile.  De multe ori, bucătarii și chelnerii lasă uniformele la o parte și iau bicicleta și rucascul în spate pentru livrare.

Administratorii restaurantelor se plâng însă de costul mare al livrărilor. Dintr-o comandă de 100 de lei, comisionul firmei de curierat poate ajunge până la 40 de lei, pe lângă ceea ce plătește clientul destinatar.  Restaurantele au redus drastic personalul, iar acum, oamenii buni la toate sunt cei mai căutați. Barmanii s-au reprofilat, iar patronii muncesc cot la cot cu angajații.

Afacerile de familie, precum cea a lui Sandi, încă supraviețuiesc, pentru că presiunea salariului e mai mica. Tânăra și-a deschis restaurantul într-o perioadă nefastă, chiar la sfârșitul anului trecut, și nu a apucat nici măcar să își amortizeze investiția. Se bazează pe părinții ei care o ajuta în toate.

Pentru a evita cheltuielile mari cu livrarea, administratorii restaurantelor mai apelează și la serviciile de taximetrie și Uber, ceva mai ieftine decât serviciile de delivery.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite