Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Pasagerii de pe aeroporturile Otopeni şi Timişoara pot afla ce drepturi de consumatori au

Reglementarile europene spun că, dacă un zbor este anulat, compania aeriană trebuie să anunţe pasagerii în timp util, să le ofere o altă rută sau dată de călătorie ori să le restituie banii plătiţi pe bilet. De asemenea, clientul poate cere despăgubiri între 250 şi 600 de euro, în funcţie de distanţa zborului.

23 Aprilie 2013, 21:00 (actualizat 23 Aprilie 2013, 21:04) |
Drepturile consumatorilor
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Drepturile consumatorilor
70% din reclamaţiile trimise la Centrul European al Consumatorilor din România se referă la pachete turistice şi companii aeriene care nu-şi respectă obligaţiile faţă de pasageri. Cei mai mulţi români reclamă bagaje pierdute sau deteriorate, dar şi faptul că operatorii aerieni nu îi despăgubesc dacă zborurile sunt anulate sau întârziate. Totuşi, sunt mulţi pasageri care nu ştiu ce drepturi au atunci când au necazuri cu o companie aeriana.

Timp de câteva zile, pasagerii care trec prin aeroporturile "Henri Coandă" din Capitală şi "Traian Vuia" din Timişoara vor putea afla de la specialişti care le sunt drepturile atunci când apar probleme cu zborul lor sau cu pachetul de vacanţă.

O călătoare întrebată dacă-şi cunoaşte drepturile spune că nu pe toate, "numai cele din auzite", iar o alta îşi aminteşte că poate solicita cazare şi masă gratuite dacă întârzierea cursei este mai mare de cinci ore.

Mihai Titichi, consultant la Centrul European al Consumatorilor, declară: "În general, oamenii ştiu cam în proporţie de 50% care le sunt drepturile, adică au idee dar trebuie un pic să se intre în detaliu".

Reglementarile europene spun că, dacă un zbor este anulat, compania aeriană trebuie să anunţe pasagerii în timp util, să le ofere o altă rută sau dată de călătorie ori să le restituie banii plătiţi pe bilet. De asemenea, clientul poate cere despăgubiri între 250 şi 600 de euro, în funcţie de distanţa zborului.

Dacă zborul are întârziere, compania trebuie să ofere băuturi şi mâncare gratis, iar în cazul în care cursa este reprogramată, cazare gratuită la hotel. De asemenea, agenţiile de turism trebuie să ofere turistului exact ce scrie în contract şi nu pot schimba hotelul sau datele de călătorie, dacă vacanţa a fost deja rezervată.

Roxana Dumbravă, specialist la Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor, spune: "Încercăm să prevenim, să ajungem în situaţia în care omul nu mai sună la noi pentru că are o problemă, ci sună la noi pentru că vrea să se informeze înainte de a lua o decizie".

Campania "E dreptul tău, acţionează" este o acţiune a Uniunii Europene în parteneriat cu asociaţiile pentru protecţia consumatorilor din România.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 31°C 33°C
IASI 31°C 33°C
CLUJ 30°C 31°C
CONSTANTA 28°C 28°C
CRAIOVA 30°C 32°C
BRASOV 28°C 29°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 20 August 2018, 10:40
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 20-08-2018
Deschidere: 8185.49
Maxim: 8201.41
Mimim: 8183.19
Variatie: 0.15%
TLV
2.36
0%
ATB
0.51
0.77%
TBK
11.90
0.83%
DIGI
28.10
0.36%
TGN
343.50
0.44%
EFO
0.07
1.41%
TVBETETF
10.18
0.39%
SNG
32.60
0.15%
TEL
23.80
0.85%
SNN
7.34
0.55%
ARHIVĂ ȘTIRI