Păgubiții care așteaptă daune pentru polițe Euroins mai au de așteptat. Fondul de Garantare a Asiguraților abia rezolvă cererile de acum un an, de la falimentul firmei City Insurance

23 martie 2023, 20:05

Maşina tânărului din imagini a fost lovită de un şofer cu RCA de la City Insurance. Cererea pentru daune a depus-o la Fondul de Garantare a Asiguraţilor în iulie, anul trecut, dar încă nu are o soluţie. Iar la service i s-a spus că reparaţia ar costa nu mai puţin de 24.000 de lei.

Șofer păgubit City Insurance, petent la Fondul de Garantare a Asiguraților: Nu am încercat să o repar eu, pentru că nu ştiu când voi primi banii sau dacă voi primi banii vreodată. RCA-ul este plătit la zi, impozitul este plătit la zi. Sunt nişte bani daţi degeaba pentru o maşină care de un an stă în faţa casei.

Păgubitul a tot dat telefoane şi chiar a fost la sediul Fondului de Garantare. I s-a spus că solicitările de plată sunt analizate în ordinea depunerii. Acum a fost informat în scris că volumul de activitate generat de falimentul City Insurance este ridicat, iar momentan se alocă, pentru analiză, cererile înregistrate până la 24 martie 2022. Iar legea nu prevede un termen de rezolvare.

Șofer păgubit City Insurance, petent la Fondul de Garantare a Asiguraților: Probabil că dacă nu voi primi un răspuns într-un timp scurt, îi voi acţiona în instanţă pentru soluţionarea dosarului.

Reprezentanții societăților de service auto spun că au dosare pentru păgubiţi City Insurance depuse de un an şi 4 luni. Și încă nu au încasat banii de la Fond, deşi au reparat maşinile.

Dan Barbu, președinte Patronatul Operatorilor de Service Auto din România: Dacă vom fi puşi în situaţia să aşteptăm foarte mult pentru încasarea banilor, probabil că şi clienţii respectivi vor aştepta să li se repare maşina. (n.r., întrebare: Nu le mai reparaţi?) Noi le vom repara dacă ni se face plata pentru reparaţie.

Într-un răspuns pentru Ştirile TVR, Fondul de Garantare arată că, din cele peste 255.000 de cereri depuse de păgubiți după falimentul City Insurance, din septembrie 2021, doar o treime au fost analizate. Iar valoarea de plată aprobată se apropie de 775 de milioane de lei. Peste 190.000 de dosare au rămas neachitate la momentul ridicării licenţei. Reprezentanții Fondului precizează că volumul de muncă depinde de structura de personal și de banii disponibili.

Între timp, au început să vină cereri şi în cazul Euroins. Peste o mie sunt pentru plata daunelor.

Daniel Apostol, ASF: Fondul de Garantare a Asiguraţilor va achita toate creanţele celor îndreptăţiţi la despăgubiri, evident, aşa cum prevede legea, în limita a 500.000 de lei, pe fiecare dosar în parte. Acesta este şi sensul pentru care Fondul a fost creat, special pentru a gestiona astfel de situaţii.

Şoferii care au încheiat poliţe RCA cu decontare directă au mai puţine bătăi de cap. În caz de daune, compania la care au încheiat asigurarea se va ocupa de decontarea cheltuielilor. Poliţa este mai scumpă, dar scapă de griji suplimentare dacă maşina lor este accidentată.

Polițele Euroins sunt anulate automat după 90 de zile de la deschiderea procedurii de faliment pe care ASF urmează să o promoveze în instanță.

 

Răspunsul Fondului de Garantare a Asiguraților pentru Știrile TVR:

 

Fondul de garantare a asiguraților a primit, conform legii, cereri de plată din partea creditorilor de asigurare ai Societății City Insurance SA începând cu luna septembrie 2021, după ridicarea autorizației de funcționare a asiguratorului, de către ASF. Termenul limită de depunere a cererilor de plată, conform legii, s-a împlinit la 20 iulie 2022.

FGA a primit și înregistrat un număr de 255.669 cereri de plată, din partea creditorilor de asigurări ai asiguratorului în faliment. Până la 22 martie 2023, FGA a analizat un număr de 81.551 de cereri de plată. Valoarea aprobată la plată fiind, până la aceeași dată, de 774, 33 mil. lei.

Cererile de plată se analizează de către Fond într-un termen rezonabil, un termen optim și previzibil de natură a permite Fondului urmarea tuturor operațiunilor administrative impuse de cadrul normativ și evitarea întârzierilor nejustificate, țînând cont de ordinea înregistrării cererilor de plată la FGA;

Precizăm de asemenea, faptul că FGA nu reprezintă continuatorul asiguratorului în insolvență și nu preia funcțiile acestuia, neavând nicio obligație comună cu asiguratorul, ci doar derulează, conform legii, o procedură de plată administrativă, necontencioasă, declanșată de cererea de plată formulată de petent.

Menționăm, de asemenea, și faptul că volumul de lucru din cadrul  FGA este corelat cu structura de personal aprobată și cu disponibilul Fondului alocat plăților în ritmul previzionat, astfel încât să se creeze un echilibru al cash -flowului FGA. Plățile în cadrul FGA se efectuează zilnic. Între data aprobării de către Comisia Specială și dată plății efective existând o durată medie de 1-4 zile lucrătoare.

În cazul City Insurance, la momentul ridicării licenței de funcționare, au rămas neachitate un număr de peste 190.000 de dosare.

În privința Euroins România Asigurare Reasigurare SA, FGA a înregistrat, până la 22 Martie 2023:

 

1141 cereri de plată

553 cereri de restituire primă

478 cereri de deschidere dosare daună

(Procesul de primire și înregistrare fiind în desfășurare)

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite