Pașapoartele temporare, eliberate și la ghișeele din Piața Amzei

16 august 2017, 12:18

Ministerul de Interne a găsit soluţii temporare pentru a reduce cozile interminabile de la ghişeele serviciilor Paşapoarte din Pipera.

Au pregătit un autobuz şi un microbuz pentru a duce cetăţenii la sediul din Amzei unde, în jurul orei 15.30, erau numai 10 persoane, iar la Pipera în jur de 450. Însă cei care au stat ore în şir la cozi au fost reticenţi şi au refuzat să plece.

O soluţie permanentă găsită de cei de la minister va fi instalarea unei imprimante, în cursul nopţii, şi la sediul din Piaţa Amzei, astfel ca şi acolo să se poată elibera paşapoarte temporare.

Măsurile au fost luate după o întâlnire a ministrului cu şefii direcţiilor Paşapoarte şi cu prefectul Capitalei.

Prefectul a anunţat că deschiderea unui nou spaţiu destinat eliberării paşapoartelor ar putea rezolva problema.

Surse din ministerul de Interne indică însă că afirmaţia prefectului ar fi asumată, momentan, numai de el.

___________________

ORA 17.20 Cererile pentru pașapoartele temporare, cele cu valabilitate de un an, vor putea fi depuse și la ghișeele din Piața Amzei, au indicat oficiali din cadrul Ministerului Afacerilor Interne pentru Agerpres.

Măsura a fost decisă după întâlnirea pe care ministrul de Interne, Carmen Dan, a avut-o cu directorul Direcției Generale de Pașapoarte.

„Odată încheiată întâlnirea, la sediul din Pipera a fost trimis subsecretarul de stat Mihai Valeriu. S-a constatat că la ora 15.30, la Pipera, erau 448 de persoane. Dintre acestea, peste 200 așteptau pentru pașaportul simplu, temporar. Astfel, pentru a degreva sediul din Pipera de sarcina aceasta foarte mare — pașaportul temporar se eliberează doar aici — s-a luat legătura cu reprezentanții Imprimeriei Naționale. S-a decis să se ducă o imprimantă care poate printa astfel de pașapoarte simple la sediul din Piața Amzei, astfel încât genul acesta de pașapoarte să se elibereze și aici. Sistemul va fi operațional în cel mai scurt timp, estimăm câteva zile”, au indicat oficialii MAI.

Potrivit lor, dintre cele 448 de persoane care se aflau la sediul din Pipera, o parte au fost duse cu un microbuz MAI, gratuit, la ghișeele din Piața Amzei, unde se aflau doar 10 persoane.

De asemenea, sistemul de eliberare a bonurilor de ordine a fost resetat, astfel încât cererile pentru pașapoartele temporare să poată fi operate la toate cele 14 ghișee din Pipera, nu doar la 3, cum se întâmpla până în prezent.

Celor care au ales totuși să-și depună actele la Pipera și nu au plecat la sediul din Piața Amzei, reprezentanții MAI le-au oferit sticle cu apă.

ORA 13:00 Ședința de la MAI s-a încheiat. Purtătorul de cuvânt, Monica Dajbog, susține o declarație de presă.

„În urma discuțiilor de astăzi, ministrul Afacerilor Interne a solicitat conducerii Direcției Generale de Pașapoarte să actualizeze analiza privind măsurile concrete de extindere a infrastructurii și necesitățile de suplimentare de personal care să deservească la capacitate maximă toate sediile din județele care se confruntă cu un număr mare de cereri. Termenul pentru realizarea acesteia este de două zile. Totodată, ministrul a solicitat conducerii Direcției Generale de Pașapoarte să prezinte astăzi o soluție pentru reducerea aglomerației de la sediul din Pipera”, a declarat purtătorul de cuvânt al MAI.

Un nou sediu pentru eliberarea pașapoartelor, care va dispune de 20 de ghișee, va fi deschis săptămâna viitoare într-un complex comercial din București. Acest nou centru va prelua activitatea serviciilor din sectoarele Capitalei. Inaugurarea este programată pentru 21 august, a anunțat Monica Dajbog.

Șefii Direcției de Pașapoarte și Direcției de Înmatriculări Vehicule de la sediul din Pipera și-au cerut scuze în mod public pentru disconfortul creat cetățenilor, potrivit purtătorului de cuvânt al MAI.

„Referitor la situațiile semnalate în legătura cu plata taxelor privind eliberarea pașapoartelor, precizăm că Trezoreria nu este în subordinea MAI, motiv pentru care conducerea Direcției Generale de Pașapoarte nu a putut dispune deschiderea ghișeelor pentru plata taxelor”, a mai declarat Dajbog.

ORA 11:00 Ședință la MAI despre situația de la pașapoarte. Carmen Dan a convocat, miercuri dimineață, o ședință la sediul Ministerului Afacerilor Interne, la care au fost invitați să participe prefectul Capitalei, șefa Direcției de Pașapoarte și reprezentanți din teritoriu. Sunt căutate soluții pentru diminuarea cozilor de la ghișee.

Nu se vorbește astăzi despre prelungirea valabilității pașapoarteleor, ci despre ce s-a întâmplat luni la Serviciul Pașapoarte București, unde a fost o adevărată degringoladă. Deși pe siteul MAI apăruse informația că la pașapoarte se lucrează în program normal luni, din 14 ghișee au funcționat numai patru, a transmis corespondentul TVR Marius Popescu.

În cadrul ședinței sunt analizate cauzele care au dus la cozile infernale de la pașapoare și de ce nu au fost respectate ordinele trimise de la MAI.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite