De Paşti, este alimentul care înnobilează orice masă. Dar în afară de gustul pe care-l oferă, oul a fost celebrat ca simbol al perfecţiunii în artă. Brâncuşi şi Dali sunt doar doi artişti inspiraţi de forma oului. Faberge l-a trasformat în bijuterie. Iar meşterii populari români îl fac, cu multă migală, purtătorul motivelor tradiţionale.
Constantin Brâncuşi. Oul. Un mariaj artistic care celebrează forma perfectă.
Salvador Dali a dus mai departe simbolul oului ca puritate. Oul îi reamintea de viaţa intrauterină. În picturi şi în scurtmetrajele sale, oul înglobează tema renaşterii.
Înainte de Paşti, oul este decorat în toate felurile posibile.
La unul dintre târgurile tradiţionale, ouale mozaic sunt vedete. Sunt lucrate de beneficiarele Asociatiei Second Chance, femei care nu îşi găseau un loc de muncă. Acum au devenit maestre şi predau tehnica mozaicului şi altora.
În Bucureşti, înfloresc atelierele care te învaţă încondeiatul ouălor. La Muzeul Satului sunt iniţiaţi cei mai mici dintre meşteri.