Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

OTV mai emite până pe 28 septembrie, CNA a respins contestaţia televiziunii

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a respins, în şedinţa de joi, solicitarea OTV de reanalizare a sancţiunii prin care Consiliul a decis înjumătăţirea licenţei televiziunii lui Dan Diaconescu, fapt pentru care postul mai poate emite până pe 28 septembrie 2012. În aceeaşi şedinţă, CNA a mai hotărât amendarea companiei de cablu RCS-RDS cu 50.000 de lei. Tot astăzi OTV a mai primit o veste proastă, de la Tribunal: intră în insolvenţă.

29 Martie 2012, 17:31 (actualizat 20 Mai 2012, 20:53) |
OTV

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat în şedinţa de joi o solicitare a societăţii Ocram Televiziune SRL, care deţine licenţa OTV, de reanalizare a sancţiunii aplicate marţi (reducerea la jumătate a perioadei licenţei de emisie). Membrii CNA au decis cu unanimitate de voturi respingerea solicitării, fără să mai rediscute cazul.

"Nu s-a modificat nimic, s-a comunicat postului OTV decizia de reducere a valabilităţii licenţei, aşa cum fusese stabilit. Postul are obligaţia ca, în această seară, să o comunice public, de la ora 19.00 la ora 19.10, astfel încât şi publicul să ştie care au fost motivele pentru care s-a luat această decizie", a declarat după votul consiliului, pentru Mediafax, Răsvan Popescu, preşedintele CNA.

CNA a aplicat, marţi, OTV cea mai drastică sancţiune posibilă: înjumătăţirea licenţei de emisie. Consiliul a decis aplicarea acestei sancţiuni pentru că televiziunea difuzează continuu publicitate politică la Partidul Poporului Dan Diaconescu, în afara perioadei de campanie electorală. Ca urmare a acestei decizii, licenţa de emisie a OTV expiră pe 28 septembrie.

Sancţiunea, cea mai severă pe care Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) o poate aplica conform Legii audiovizualului, a fost propusă de Valentin-Alexandru Jucan, membru al CNA, şi a fost adoptată cu şapte voturi "pentru" şi unul "împotrivă" (Mihai Mălaimare).

De asemenea, sancţiunea a vizat mai multe emisiuni difuzate pe OTV în lunile noiembrie, decembrie 2011 şi ianuarie 2012. În această perioadă, pe OTV au fost transmise, sub diferite forme, mesaje de publicitate politică pentru "viitorul preşedinte al României" Dan Diaconescu, dar şi pentru formaţiunea politică pe care acesta o conduce - Partidul Poporului.

Decizia de sancţionare a OTV cu înjumătăţirea perioadei licenţei televiziunii a fost aplicată în baza articolului 95 din Legea audiovizualului.

Licenţa audiovizuală a OTV ar fi expirat pe 1 aprilie 2013, fapt pentru care înjumătăţirea perioadei licenţei sale face ca televiziunea lui Dan Diaconescu să mai poată emite până pe 28 septembrie 2012, după cum au menţionat membrii CNA. Ulterior, dacă doreşte ca OTV să mai poată emite, Dan Diaconescu trebuie să ceară CNA prelungirea licenţei. Dan Diaconescu mai deţine însă o televiziune - Direct Digital TV (DDTV).

CNA a adoptat această sancţiune după ce, în ultimul an, tot pentru difuzarea de publicitate politică în afara campaniei electorale, OTV a mai primit următoarele sancţiuni:

  • o somaţie publică
  • o amendă de 5.000 de lei
  • o amendă de 10.000 de lei
  • o amendă de 50.000 de lei
  • două amenzi de 100.000 de lei
  • întreruperea emisiei obişnuite a OTV pentru 10 minute, între orele 19.00 - 19.10 (stabilită de CNA pe 4 octombrie 2011)
  • întreruperea emisiei OTV pentru 10 minute, în acelaşi interval orar (aplicată de CNA pe 19 ianuarie 2012)
  • întreruperea emisiei OTV pentru trei ore, între orele 18.00 - 21.00 (stabilită de CNA pe 15 martie).

Prezent la şedinţa de marţi a CNA, Dan Diaconescu, patronul televiziunii OTV şi realizator al emisiunii "Dan Diaconescu Direct", a spus că nu a făcut publicitate politică în emisiunile sale.

"Nu sunt membru în PPDD, nu am nicio funcţie în PPDD. În emisiunile mele au fost prezenţi şi alţi reprezentanţi ai altor partide", a spus Dan Diaconescu. Acesta a precizat că el dă doar numele acestui partid PPDD.  El a precizat că problemele pe care le are cu CNA vin ca urmare a "luptei" pe care o are cu Traian Băsescu, dar şi ca urmare a faptului că membrii CNA sunt reprezentanţii unor partide politice.

Pe de altă parte, joi, în faţa clădirii în care, la etajul al şaselea, se află birourile Consiliului Naţional al Audiovizualului, peste 600 de persoane au protestat, nemulţumite de faptul că instituţia a decis că OTV nu va mai putea emite din 28 septembrie. Protestul lor nu a fost autorizat de Primăria Capitalei.

OTV, în insolvenţă

Tribunalul București a admis intrarea Ocram Televiziune, care operează OTV, în insolvență, la cerea companiei de producție Mamitzu Production, informează site-ul Pagina de Media. Compania Mamitzu Production este cea care a realizat, în 2009, programul "100% adevărat" pentru OTV.

Firma care a fost desemnată să se ocupe de insolvența OTV este Accis Solv Ipurl, care va fi plătită cu 2.000 lei, exclusiv TVA, “din averea debitoarei“.

Decizia Tribunalului București mai obligă firma care administrează OTV să pună la dispoziţia administratorului judiciar toate informaţiile cu privire la activitatea şi averea sa, precum şi lista cuprinzând plăţile şi transferurile patrimoniale efectuate în cele 120 de zile anterioare deschiderii procedurii.

Amendă pentru RCS-RDS

În aceeaşi şedinţă CNA a amendat RCS&RDS cu 50.000 de lei pentru scoaterea din grilă a mai multor televiziuni obligatorii la retransmisie, potrivit principiului "must carry", hotărând totodată să cheme la discuţii reprezentanţii acţionarului majoritar al companiei de comunicaţii, Zoltan Teszari, informează Mediafax.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a verificat dacă RCS&RDS respectă legislaţia audiovizualului în 27 de oraşe în care are reţele.

Consiliul a constatat că, în 23 dintre localităţi în care are reţele, operatorul nu retransmite în sistem digital programele regionale ale Televiziunii Române. De asemenea, în Piteşti, RCS&RDS nu retransmite programele regionale ale TVR nici în analogic, nici în digital, iar în Focşani se retranasmite în analogic un singur program local din două existente. În 23 de localităţi nu se retransmit deloc programe locale în sistem digital, iar în 11 localităţi nu se retransmit în sistem analogic şi digital programe regionale, deşi există în ofertă.

Pe de altă parte, RCS&RDS nu difuzează Erdely TV în localităţile în care ar trebui să retransmită această televiziune. Potrivit CNA, Erdely TV se retransmite în sistem digital doar în Târgu Mureş şi în sistem analogic doar în Sfântu Gheorghe. Totodată, RCS&RDS nu retransmite unele servicii de programe obligatorii la retransmisie, potrivit principiului "must carry", precum Alfa şi Omega TV şi Mynele TV.

Pe de altă parte, CNA a constatat că Antena 2 şi Gsp TV, la rândul lor programe obligatorii la retransmisie pentru toţi cabliştii, sunt recepţionate în reţelele RCS&RDS foarte slab, în raport cu celelelalte televiziuni din reţea. Acest fapt a fost dovedit şi prin înregistrarea pusă la dispoziţia CNA de către Antena TV Group, care deţine licenţele Antena 2 şi Gsp TV.

Sancţiunea de 50.000 de lei aplicată RCS&RDS a fost propusă de Valentin-Alexandru Jucan, membru al CNA, fiind votată în unanimitate de membrii Consiliului.

Sancţiunea a fost aplicată în baza articolului 82 din Legea audiovizualului, care reglementează principiul "must carry", ce prevede televiziunile pe care operatorii de cablu trebuie să le retransmită obligatoriu în grilele lor. Totodată, societatea a încălcat articolul 74 din Legea audiovizualului, potrivit căruia "distribuitorii de servicii pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul Consiliului".

La propunerea Narcisei Iorga, un alt membru al CNA, Consiliul a votat invitarea unui reprezentant al acţionariatului RCS&RDS şi al unui membru al conducerii executive a companiei de telecomunicaţii la una din şedinţele viitoare ale CNA. Membrii Consiliului doresc să discute cu reprezentanţii conducerii RCS&RDS despre faptul că, în ultima perioadă, compania de comunicaţii nu a respectat principiul "must carry" în cazul anumitor televiziuni, fapt care a dus la aplicarea unor sancţiuni de către CNA.

CNA a aplicat şi în 16 februarie o amendă de 90.000 de lei companiei de telecomunicaţii RCS&RDS, pentru că a scos din grilă, în Arad, televiziunea locală Info TV, un post care este obligatoriu la retransmisie pentru operatorii de cablu, potrivit principiului "must carry".

RCS&RDS a mai primit o amendă în cuantum de 100.000 de lei de la CNA, în 14 decembrie 2011, din cauză că a scos din grilă, în Arad, televiziunea regională West TV, un post care este de asemenea obligatoriu la retransmisie.

În prezent, pentru respectarea prevederilor articolului 82 din Legea audiovizualului, operatorii de cablu trebuie să retransmită obligatoriu următoarele programe: TVR 1, TVR 2, TVR 3, TVR Cultural, TVRInfo.ro, studioul teritorial TVR Cluj, studioul teritorial TVR Craiova, studioul teritorial TVR Iaşi, studioul teritorial TVR Târgu Mureş şi studioul teritorial TVR Timişoara; televiziunile stabilite prin acorduri internaţionale (TV5); serviciile de programe libere la retransmisie - în ordinea indicelui anual de audienţă furnizat de Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (Pro TV, Antena 1, Realitatea TV, Kanal D, Antena 3, Prima TV, Naţional TV, OTV, B1 TV, Antena 2, Favorit TV, Taraf TV, Kiss TV, GSP TV, Euforia Lifestyle TV, U Televiziune Interactivă, Naţional 24 Plus, Trinitas TV, Mynele TV, DDTV, Music Channel, Neptun TV, Alfa Omega TV, The Money Channel, Party TV, Speranţa TV).

De asemenea, articolul 82 prevede şi faptul că "Distribuitorii care retransmit servicii de programe au obligaţia, la nivel regional şi local, să includă în oferta lor cel puţin două programe regionale şi două programe locale, acolo unde acestea există; criteriul de departajare va fi ordinea descrescătoare a audienţei".

În cazul în care nu introduc în grilele lor o televiziune obligatorie la retransmisie, operatorii de cablu riscă să fie sancţionaţi de CNA cu amenzi cuprinse între 10.000 lei şi 200.000 de lei.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 10°C 9°C
IASI 12°C 10°C
CLUJ 9°C 7°C
CONSTANTA 10°C 8°C
CRAIOVA 10°C 9°C
BRASOV 8°C 7°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 18 Februarie 2020, 15:16
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 18-02-2020
Deschidere: 10108.05
Maxim: 10130.6
Mimim: 10092.09
Variatie: 0.03%
TLV
2.57
0.19%
TRP
0.34
0.6%
TEL
20.30
0.97%
FP
1.38
1.09%
SIF4
0.92
0%
SNG
35.10
0.57%
SNN
15.68
0.13%
BRD
16.16
0.25%
M
38.70
0.78%
TGN
322.00
1.25%
ARHIVĂ ȘTIRI