Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Organizaţiile de mediu critică modificarea Codului Silvic. „Se va permite degradarea pădurilor”

Organizaţiile care fac parte din Coaliţia de Mediu critică amendamentele aduse Codului Silvic, afirmând că unele dintre ele vor crea cadrul legal pentru degradarea pădurilor României prin exploatarea lor.

07 Noiembrie 2012, 14:45 | TVRinfo.ro |
ONG-urile de mediu cred că noul Cod Silvic va permite distrugerea pădurilor

WWF-România și Coaliția pentru Mediu din România susţin într-o scrisoare deschisă că şi-au oferit de mai multe ori disponibilitatea și expertiza pentru a sprijini Comisia de specialitate în modificarea Codului Silvic.

Organizaţiile de mediu critică amendamentele aduse Codului Silvic, atrâng atenţia că adoptarea lor va avea un efect negativ asupra gestionării pădurilor în România.

de a crea o legislație adecavată României în condițiile actuale și în același timp europeană, modernă, care să reglementeze gestionarea responsabilă a pădurilor.

Deşi în mai, premierul Ponta cerea sprijinul ONG-urilor pentru modificarea Codului Silvic, reprezentanţii Coaliţiei de Mediu susţin că Parlamentul a acționat în mod netransparent, îngreunând sau chiar blocând accesul la anumite informații.

WWF-România și Coaliția pentru Mediu atrag atenția asupra anumitor propuneri de modificare şi completare care vor avea un impact negativ asupra gestionării pădurilor din România.

1.Noul Cod Silvic încălcă principiile unei gospodăriri durabile a pădurilor pe care ţara noastră şi le-a însuşit până acum. Se va fi permite, astfel, exploatarea posibilităţii de produse lemnoase aferentă celor 10 ani de aplicare a prevederilor amenajamentului în 8, 4 sau chiar într-un singur an (singurul factor limitativ fiind practic posibilitatea absorbţiei pe piaţă a masei lemnoase).

Prin aceasta se va da undă verde pentru epuizarea pădurilor României pentru a răspunde cererii tot mai mari de masă lemnoasă; vom asista, astfel, la abdicarea de la “principiul solidarităţii între generaţii”.

2.Cu toate că fondul forestier din România ocupă o suprafaţă mai mică de 1/3 din teritoriul ţării (27,3%), sub nivelul mediu al Uniunii Europene (aproximativ 36%) şi mai mult decât atât, repartizarea fondului forestier naţional pe regiuni de dezvoltare şi judeţe este neuniformă, se creează posibilitatea scoaterii de suprafețe din fond forestier într-un cadru necontrolat.

3.Conservarea biodiversităţii ecosistemelor forestiere este slab și incorect susținută în propunerea legislativă, fiind necesar ca în Codul Silvic să fie precizate care sunt pârghiile de ocrotire şi menţinere a acesteia. În absența unor norme silvice care să reglementeze măsurile de conservare în ariile protejate, modificările propuse de comisie pot conduce la inadvertențe majore între obiectivele pentru care au fost înființate ariile protejate și amenajamentele silvice.

4.Modificările propuse vor avea efecte asemănătoare cu greșelile din perioada celui de-al doilea val al retrocedării pădurilor (2001-2005), măsuri de care se leaga, în mare măsură, degradarea a peste 400.000 mii ha de pădure. Pentru a se evita acest dezastru, Codul Silvic trebuie să păstreze criterii clare, fără echivoc, privind obligativitatea preluării în administrare sau asigurării de servicii silvice, după caz, la cererea proprietarilor și pe baza de contract, conform principiului teritorialității. Aceste obligații sunt practic eliminate în codul propus.

5.Îndeplinirea funcțiilor de protecție a pădurilor impune implementarea de practici silviculturale restrictive, în anumite situații fiind excluse orice gen de intervenții. Una dintre principalele cauze pentru nerespectarea cerințelor unei gospodăriri adecvate a pădurilor este faptul că pierderile suferite de proprietari prin restricțiile impuse nu sunt compensate, astfel încât aceștia sunt singurii care depun eforturi pentru conservarea pădurilor, inclusiv de ordin financiar. În mod evident, suportarea contravalorii efectelor funcţiilor de protecție, trebuie să fie enunțată în Codul Silvic, iar aceasta trebuie să ia în considerare și beneficiarii direcți sau indirecți ai serviciilor de mediu, mai ales dacă pe seama acestora se realizează profit.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 33°C 34°C
IASI 34°C 32°C
CLUJ 31°C 31°C
CONSTANTA 28°C 29°C
CRAIOVA 33°C 33°C
BRASOV 30°C 29°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 20 August 2018, 17:46
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 20-08-2018
Deschidere: 8185.49
Maxim: 8239.56
Mimim: 8183.19
Variatie: 0.61%
TLV
2.37
0.21%
TGN
349.50
2.33%
SNP
0.33
1.38%
FP
0.88
0.45%
BRD
14.12
0.57%
SNG
32.60
0.15%
SIF5
2.15
1.88%
DIGI
27.70
1.79%
SIF4
0.75
0%
EL
10.34
1.37%
ARHIVĂ ȘTIRI