Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Operaţiunea Color: Crearea noului lider în publicitate - 17,7 miliarde de euro, cifră de afaceri

Proiectul fuziunii dintre Publicis şi Omnicom, dezvăluit la sfârşitul săptămânii, a avut numele de cod „Operaţiunea Color”.  O echipă cu mai puţin de zece oameni a pregătit timp de şase luni fuziunea dintre grupul francez Publicis şi numărul 2 mondial în domeniul publicităţii, Omnicom. Cele două companii vor să devină noul număr 1 mondial, detronându-l pe WPP.

29 Iulie 2013, 15:44 (actualizat 29 Iulie 2013, 15:49) |
Maurice Lévy, patronul Publicis. Foto: AFP

Obiectivul declarat al fuziunii este obţinerea unei companii suficient de mari pentru a discuta „de la egal la egal” cu giganţii internetului, explică Maurice Lévy, patronul Publicis, într-un interviu în "Le Figaro".

Companiile din domeniul web, crede Lévy, beneficiază de o creştere exponenţială şi dispun de pradă de război care le permite mari achiziţii, iar riscul, în acest context, este ca agenţiile de publicitate să fie marginalizate.

Banca Morgan Stanley susţine această analiză: "Noul grup va avea pondere pe pieţele emergente şi în marketingul digital şi va constitui o alternativă puternică la giganţii online precum Facebook sau Google”, consemnează “L'Express” într-un articol publicat luni.

O mişcare de concentrare se simte, de altfel, pe întreaga piaţă de publicitate – vezi cumpărarea firmei britanice Aegis de către japonezii de la Dentsu. Consolidare pe care Martin Sorrell, PDG la WPP, actualul număr 1 mondial, o consideră inevitabilă.

Omnicom este actualul număr 2 mondial în publicitate, cu o cifră de afaceri de 11,1 miliarde de euro în 2012, din care mai mult de jumătate pe piaţa din SUA. Publicis a avut vânzări de 6,6 miliarde. Fuziunea lor va crea un lider cu 17,7 miliarde de euro cifră de afaceri, în condiţiile în care WPP are cu 5,7 miliarde mai puţin.

Fiecare dintre cele două părţi are o zestre considerabilă, ca agenţii de publicitate: Publicis Worldwide, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett – din partea franceză. BBDO, DDB şi TBWA – din partea americană. Conturile de care se ocupă sunt şi ele comparabile: Nike, LVMH sau Nestlé - zestrea francezilor; Volkswagen, Unilever sau ExxonMobil – zestrea americanilor.

Noua companie va avea 130.000 de angajaţi.

Noul grup nu va fi nici American, nici francez, ci “european, pentru că sediul social va fi la Amsterdam”, mai anunţă Maurice Lévy. Publicis Omnicom îşi va menţine direcţiile de operaţiuni la Paris şi New York, şi va fi listat la ambele burse.

Grupul Publicis Omnicom va fi condus în parteneriat de Maurice Lévy şi John Wren. După 30 de luni, Maurice Lévy îi va preda întreaga conducere lui Wren, rămânând preşedinte fără funcţii executive.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 34°C 29°C
IASI 34°C 25°C
CLUJ 32°C 25°C
CONSTANTA 30°C 28°C
CRAIOVA 34°C 30°C
BRASOV 31°C 26°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 27 Iunie 2019, 10:09
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 27-06-2019
Deschidere: 8649.8
Maxim: 8700.74
Mimim: 8649.8
Variatie: 0.59%
TLV
2.36
0.64%
ATB
0.49
1.21%
EL
11.25
0.45%
SNG
31.65
0.95%
FP
1.03
1.46%
WINE
23.80
1.26%
SNN
10.90
0.74%
BRD
12.36
0.81%
TBM
0.36
0.28%
SNP
0.39
0%
ARHIVĂ ȘTIRI