Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Obiectivele noului director al ANPC: Bani mai mulţi la şi de la buget

Creşterea salariilor angajaţilor şi o contribuţie mai mare la bugetul de stat se numără printre obiectivele noului preşedinte al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Bogdan Nica.

28 Iunie 2012, 15:18 |
Fonduri europene. Sursa: sxc.hu. / FOTO: SXC.HU

Unul din obiectivele ANPC pentru acest an este vărsarea la bugetul de stat a unei sume de circa 125 milioane de lei, potrivit preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Bogdan Nica, instalat în funcţie din luna mai a acestui an.

Totodată, Nica speră ca suma vărsată la buget să reprezinte circa 24% din totalul amenzilor aplicate la nivel naţional, ci nu 18% cât este în prezent.

Una din problemele instituţiei o reprezintă existenţa unor comisari care n-au mai aplicat amenzi de doi ani de zile, o anchetă în acest sens urmând a fi derulată. În plus, se caută soluţii pentru creşterea bugetului alocat salariilor, în condiţiile în care salariul lunar al unui comisar cu experienţă este de circa 1.200 de lei, la care se pot adauga stimulente de circa 27% din salariu.

„Am observat că există persoane care au primit stimulente de circa un miliard de lei vechi în decursul unui singur an. Trebuie verificat cum s-a ajuns la situaţia respectivă în condiţiile în care alţi angajaţi au primit stimulente anuale mult mai mici”, a precizat Nica.

Potrivit lui Nica, s-a găsit înţelegere din partea ministrului Economiei, Daniel Chiţoiu, pentru a se obţine, începând cu anul viitor, sume pentru suplimentarea salariilor.

Comandamentele de iarnă şi de vară

Preşedintele ANPC vrea reînfiinţarea comandamentelor de iarnă şi vară care să verifice, în timpul fiecărui sezon, calitatea serviciilor oferite de firmele din HoReCa (hoteluri, restaurante şi cafenele). Numărul reclamaţiilor primite pe an se ridică la aproape 90.000, iar 80% din activitatea ANPC este dedicată rezolvării acestor reclamaţii.

Totodată, Nica doreşte încheierea unui acord cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru întocmirea şi securizarea unei baze de date a instituţiei care să cuprindă toate informaţiile necesare derulării activităţii ANPC.

Totodată, Nica a afirmat că există mii de reclamaţii privind nerespectarea termenilor contractuali şi calitatea slabă a emisiilor tv în cazul operatorilor de cablu. RCS&RDS, lider pe acest segment de piaţă, ar avea cele mai multe reclamaţii din partea consumatorilor, din rândul operatorilor, a precizat Nica.

„Rezultatele sunt preliminare, dar aceasta este situaţia până acum. Sunt mii de reclamaţii la nivel naţional”, a afirmat Nica în cadrul unei conferinţe de presă.

Şi furnizorii de servicii de telefonie mobilă au mii de reclamaţii care aşteaptă să fie soluţionate, dar numărul clienţilor nemulţumiţi este mai mic.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 30°C 32°C
IASI 26°C 28°C
CLUJ 26°C 27°C
CONSTANTA 26°C 27°C
CRAIOVA 29°C 30°C
BRASOV 26°C 25°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 18 Iulie 2019, 02:16
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 17-07-2019
Deschidere: 9126.5
Maxim: 9159.28
Mimim: 9091.01
Variatie: -0.39%
TLV
2.54
0.78%
SNG
33.25
0.3%
FP
1.07
0.46%
SNP
0.41
0.24%
BRD
13.56
0.88%
ALR
2.53
0.4%
OIL
0.27
13.82%
TGN
362.50
1.23%
DIGI
29.90
0%
TEL
21.00
0%
ARHIVĂ ȘTIRI