O viață curmată și săptămâni de proteste ale cetățenilor indignați, care au ținut ocupată o trecere de pietoni pentru două ore zilnic. Cât a durat și ce eforturi au fost necesare ca să fie instalat un semafor în București

După trei săptămâni de proteste legate de lipsa de semnalizare a trecerilor de pietoni de pe Șoseaua Alexandriei, primăria a decis să pună un semafor provizoriu la una dintre acestea. Din păcate, a fost nevoie să își piardă viața un tânăr de 19 ani. Iar cazul nu este singular. Bucureștiul este plin de astfel de puncte periculoase, pe care autoritățile se fac că nu le văd.

05 Noiembrie 2022, 19:37 (actualizat 05 Noiembrie 2022, 20:00) Știrile TVR |

Pe Șoseaua Antiaeriană mai pot fi văzute și astăzi flori și lumânări depuse în memoria tânărului de 19 ani care și-a pierdut viața pe trecerea de pietoni prost semnalizată.

"Când vin și traversez, de fiecare dată îmi este teamă, pentru că, după cum observați, se circulă cu viteză foarte mare, peste viteza care este admisibilă".

Pentru ca Primăria Capitalei să pună un semafor provizoriu, locuitorii din zonă au fost nevoiți să protesteze timp de 3 săptămâni.

De atunci, zeci de oameni au ieșit în fiecare seară pentru a traversa continuu, timp de două ore, trecerea de pietoni, ca să atragă atenția autorităților.

Irina Zamfirescu, specialist în mobilitate urbană: "S-a pus semafor la vreo 10 ani după ce a existat prima cerere oficială de instalare acolo a unui semafor. (...) Mai grav, în 2018, înțeleg de la primarul Capitalei, Comisia tehnică de circulație a dat un aviz negativ pentru un semafor acolo pentru că nu există multe case și să nu încurce traficul".

Bucureștiul are foarte multe astfel de zone periculoase.

Spre exemplu, în intersecția de la Arcul de Triumf, pe Bulevardul Kiseleff, din cauza faptului că trecerea de pietoni nu este semnalizată suficient, iar semafoarele sunt prost sincronizate, pietonii sunt extrem de vulnerabili, chiar și dacă traversează pe culoarea verde.

"Ar trebui regândită şi amplasarea unora dintre trecerile de pietoni, după traficul care există în prezent, pentru că ele, la momentul la care au fost puse, au fost puse pentru un scop, era un alt trafic. (...) Când funcţionează semafoarele se produce un blocaj, dar când nu funcţionează semafoarele, poate să crească acest risc de accidente pentru faptul că sunt prea apropiate culoarele de trecere", este de părere Virgil Mihailovici, specialist în siguranța rutieră.

Potrivit Brigăzii Rutiere, anul trecut, în București, s-au petrecut 80 de accidente grave pe trecerile de pietoni, soldate cu 17 morți, 63 de răniți grav și doi răniți ușor.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 6°C 6°C
IASI 4°C 5°C
CLUJ 2°C 4°C
CONSTANTA 4°C 5°C
CRAIOVA 7°C 8°C
BRASOV 0°C 1°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI