Închiderea piețelor acoperite, ca măsură de prevenire a răspândirii virusului SARS COV 2, a dus la proteste ale producătorilor din toată țara. Comercianții se plâng că nu mai au unde să își vândă marfa și vor fi nevoiți să o arunce. O companie de IT din Cluj-Napoca vine însă cu o soluție.
De câțiva ani a fost lansată platforma Târgul Agro, unde producătorii își pot promova produsele și pot lua mai ușor legătura cu clienții. Astfel, mersul la piață este înlocuit de câteva click-uri, iar produsele comandate ajung în siguranță acasă la cumpărători. Inițial, cei care utilizau această platformă plăteau un abonament de 2 euro pe lună, dar acum, aplicația este gratuită.
Platforma Târgul Agro a apărut în 2015, fiind creată de o echipă de IT-iști clujeni. Aceasta își propune să fie o punte de legătură între producătorii de produse bio și clienții care vor să aibă acces la bunătățile de la țară. Beneficiile sunt de ambele părţi: ţăranii nu mai depind de piețe, iar consumatorul va avea marfă de calitate, fără să se deplaseze la producător.
IT-iștii clujeni spun că ar avea nevoie de o entitate care să atragă platforma într-o zonă de utilitate maximă. Au discutat cu diverse federații de producători, însă până acum nu au ajuns la un numitor comun. Ei consideră că site-ul ar putea fi benefic pentru toți producătorii din mediul rural și i-ar ajuta la comerț, în special în timpul pandemiei.