O nouă înșelătorie ia amploare în România. Samsarii vând mașini declarate daună totală

19 noiembrie 2017, 21:43

Îţi dau cuvântul meu de onoare dacă nu merge maşinuţa asta ireproşabil!

A fost lovită?

Nu! A fost doar aripa asta schimbată.

De ce aţi schimbat-o?

Îţi dau cuvântul meu uite aici avea rugină.

București. Zona de sud. Străzile sunt pline de samsari care vând mașini la mâna a doua, cele mai multe din import. Puțini cumpărători știu însă că multe dintre autoturismele scoase la vânzare au fost reparate după ce au fost declarate daună totală și ar fi trebuit retrase din circulație. Acum sunt un pericol pentru șoferii care le cumpără.

Acele mașini de cele mai multe ori au avut parte de niște cârpeli, nu niște reparații. Se înlocuiesc niște piese care sunt vizibile dar în spatele acelor piese vizibile se ascunde de fapt un dezastru” – președinte Asociația Societății de Serviceuri Auto Independente, Cristian Muntean.

Experții avertizează că fenomenul ia amploare din cauza unui vid legislativ.

În Europa de Vest, mașinile declarate daună totală nu pot fi reparate și repuse în circulație.

În România însă, legislația nu este la fel de dură. Așa că, sub pretextul că le importă pentru piese, samsarii le repară și le vând. Câștigă bani frumoși mai ales că multe sunt mărci de lux care ajung să coste până la 20.000 de euro.

În condițiile în care samsarii de mașini fac o mașină din bucăți și nici măcar nu îți aduc la cunoștiință faptul că ea a fost, la un moment dat, considerată daună totală în mod clar este vorba despre o infracțiune și respectiv infracțiunea de înșelăciune.

Mulți șoferi nu au cunoștințe tehnice și nu știu să verifice dacă mașina pe care o cumpără a fost cândva avariată.

Mecanicii vă recomandă ca înainte să cumpărați o mașină la mâna a doua să o duceți într-un service. Acolo puteți verifica după seria de la șasiu dacă autoturismul a fost sau nu lovit.

De la începutul anului, în România au fost importate peste 420.000 de mașini rulate, cu 42% mai mult decât în 2016, conform statisticilor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile.

Între 5% și 7% sunt repuse în circulație după ce au fost declarate daună totală, estimează reprezentanții Asociației Serviceurilor Independente.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă

Mașinile fabricate în România cuceresc piețele europene

Numărul cumpărătorilor care achiziționează mașini online a crescut