Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO ORA DE ŞTIRI

O ipoteză lansată în urmă cu câţiva ani: Şcoala ucide creativitatea

Despre cum ignoră învăţământul public creativitatea, au discutat la Ora de ştiri Oana Moşoiu, cadru didactic la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, catedra Ştiinţele Educaţiei, Traian Brumã, lider al Centrului de Resurse pentru Organizatii Studenţeşi şi Mihaela Gună, preşedintele Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti din Invatamantul Preuniversitar.

14 Aprilie 2013, 22:56 |
Scoala ucide creativitatea
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Scoala ucide creativitatea
Şcoala ucide creativitatea. Este ipoteza lansată în urmă cu câţiva ani de trainerul şi cercetătorul în educaţie Ken Robinson. Toate sistemele educaţionale din lume pun în vârful piramidei învăţării ştiinţele exacte, ignorând talentul nativ. În loc să creştem creativitatea, o ignorăm şi o înăbuşim cu bună ştiinţă, sustine cercetatorul. Rezultatele scolii? Produse de serie.

Avem un sistem de educaţie modelat pe obiectivele industrializării şi pe imaginea industrializării. Iată şi câteva exemple: şcolile sunt organizate precum liniile de producţie: sonerii, spatii separate, specializari pe subiecte separate. Încă ne educăm copiii pe loturi.

O cercetare efectuată pe 500 de copii de gradiniţă arată că 98% au atins nivelul de geniu în creativitate. 5 ani mai tarziu, când copiii aveau deja între 8 şi 10 ani, testul a fost aplicat din nou. Nivelul de geniu a fost atins doar de jumătate din copii. Peste alţi 5 ani, numărul copiilor geniali era şi mai mic. Ce s-a intamplat între timp? Au mers la şcoala.

Problema este ca actualul sistem de educatie a fost gandit , conceput si structurat pentru un alt secol. A fost conceput in cultura intelectula a iluministilor. Si in circumstantele economice ale revolutiei industriale.

Acum, copiii nostri sunt bombardati cu informatie si li se solicita atentia pentru platforme tot mai noi de comunicare: computere, iphone-uri, suporturi publicitare mereu in schimbare si sute de televiziuni. Si apoi sunt penalizati pentru ca nu se concentreaza. Nu se concentreaza la ce? La lucruri plicitisitoare. Cum ar fi scoala.

Incercam sa ne educam copiii in spiritul valorilor comunitatii. Si cum facem asta? Apeland la aceleasi metode invechite. Instrainam astfel milioane de copii, care nu mai vad niciun rost in a merge la scoala, acuza Sir Ken Robinson. Noi am fost invatati ca vom merge la scoala, apoi la facultate, vom lua o diploma si ne vom lua o slujba. Copiii nostri nu mai cred asta. Si au dreptate, spune cercetatorul britanic.

Despre cum ignoră învăţământul public creativitatea, au discutat la Ora de ştiri Oana Moşoiu, cadru didactic la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, catedra Ştiinţele Educaţiei, Traian Brumã, lider al Centrului de Resurse pentru Organizatii Studenţeşi şi Mihaela Gună, preşedintele Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti din Invatamantul Preuniversitar.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 26°C 28°C
IASI 26°C 26°C
CLUJ 24°C 25°C
CONSTANTA 25°C 27°C
CRAIOVA 24°C 29°C
BRASOV 22°C 25°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 16 Iulie 2019, 07:43
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 15-07-2019
Deschidere: 9091.29
Maxim: 9168.89
Mimim: 9069.32
Variatie: 0.59%
TLV
2.52
1.4%
FP
1.08
0.46%
BRD
13.60
0.89%
SIF3
0.29
1.4%
SIF5
2.16
1.41%
SNP
0.42
2.7%
SIF4
0.65
2.52%
EL
11.20
1.76%
SNG
33.30
0.15%
TEL
21.00
0.94%
ARHIVĂ ȘTIRI