30 de porturi spaniole sunt blocate de luni din cauza conflictului dintre sindicate și patroni conflict legat de liberalizarea sectorului. Guvernul spaniol face apel la un consens între cele două tabere, invocând efectele negative ale grevei asupra economiei. O corespondență de la Madrid, de Felix Damian.
Docherii spanioli sunt pe picior de război cu patronii lor de patru luni, timp în care au amenințat de multe ori cu grevă.
Activitatea a fost redusă la maximum în toate porturile gestionate de administrația publică, iar sindicaliștii sunt mulțumiți de solidaritatea greviștilor.
Executivul spaniol este îngrijorat de faptul că o grevă de trei zile ar putea afecta aprovizionarea consumatorilor din toată șara și cere ambelor părți să ajungă la un acord. Porturile spaniole gestionează 85% din importuri și 60% din export, iar greva afectează în special industria auto și transportul de alimente.
Miza acestei greve este mare atât pentru patroni, dar și pentru angajați. Datorită unei sentințe europene, operatorii vor putea să facă angajări la salarii mai mici, fără să mai țină cont de autoritatea sindicatele care controlau până acum piața de muncă din domeniu și care nu vor să cedeze nici în fața unei decizii judecătorești.