Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

O bancă șterge 298.000 lei și 52.000 franci elvețieni din datoriile a doi consumatori, după medierea Centrului de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar

În cadrul unei negocieri intermediate de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar cu o bancă, unui consumator din București i s-a acceptat ștergerea întregii datorii pe care o mai avea de achitat, de 298.000 de lei (aproape 62.000 euro). Totodată, aceeași bancă a șters, în cadrul unui caz social din Oradea, o datorie de 51.930 franci elvețieni, transmite Mediafax.

15 Ianuarie 2020, 11:55 (actualizat 15 Ianuarie 2020, 12:02) |
Centrul de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar

În urma concilierii, ambele cazuri depăşesc precedentul record valoric înregistrat la Centrul de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar. Acesta era de 44.600 de euro și a fost înregistrat în aprilie 2019, în cazul unui consumator din Sighetu Marmaţiei.

În primele zile ale acestui an, aceeași bancă comercială a luat decizii similare în cazul mai multor consumatori care aveau cazuri sociale dificile.

Astfel, banca a închis un credit de consum fără ipotecă pentru o persoană din București. Concilierea a rezultat prin remiterea sumei de 3.945 de euro către consumator. Pentru aceeași persoană, banca a stins descoperitul de cont în valoare de 3.288 de lei.

Într-un alt caz, tot din București, suma remisă unui alt consumator pentru închiderea creditului a fost de 8.553 de lei. În plus, banca a virat în contul acestuia suma de 1.785 de lei.

În ultimii 3 ani și jumătate, aproximativ 1.400 de români și-au rezolvat problemele cu băncile și IFN-urile prin intermediul CSALB, iar suma totală obținută în urma negocierilor depășește două milioane de euro.

Anul trecut, consumatorii au trimis peste 2.100 de cereri în care solicită intrarea în negociere cu instituțiile financiar-bancare, față de 1.293 de cereri trimise în tot anul 2018.

Cele mai multe cereri vizează reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea soldului sau a costurilor asociate creditelor ipotecare sau de consum.

CSALB este o instituție înființată ca urmare a unei directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 3°C 4°C
IASI 2°C 1°C
CLUJ -4°C -4°C
CONSTANTA 4°C 2°C
CRAIOVA 1°C 4°C
BRASOV 2°C 1°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 19 Ianuarie 2020, 12:10
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 17-01-2020
Deschidere: 10074.8
Maxim: 10122.56
Mimim: 10074.8
Variatie: 0.13%
TLV
2.62
0.19%
FP
1.26
0%
SNG
37.75
0.8%
BRD
15.94
0.5%
SIF5
2.71
0.37%
TGN
329.50
0.15%
SIF4
0.90
4.08%
SIF1
2.93
2.8%
SNN
15.14
0.93%
COTE
80.00
0%
ARHIVĂ ȘTIRI