Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Novara Gotham: bicicleta cu un număr infinit de viteze

Vara a sosit şi vremea este perfectă pentru plimbări pe bicicletă. Noul produs al firmei NuVinci aduce o revoluţie tehnologică în rândul amatorilor de ciclism şi nu numai. Frumuseţea acestei biciclete este că elimină problema biciclistului de a schimba greşit treptele de viteză.

16 Iunie 2012, 15:30 (actualizat 18 Iunie 2012, 22:20) |
Bicicleta Novara Gotham, cu butuc NuVinci şi transmisie Gates pe curea din fibră de carbon. / FOTO: www.popsci.com
Bicicleta Novara Gotham, cu butuc NuVinci şi transmisie Gates pe curea din fibră de carbon.
Roată echipată cu butuc Nu Vinci.

Bicicleta NuVinci are un număr infinit de viteze, potrivit Popular Science. Acestea se pot schimba lin, fără posibilitatea de eroare şi oferă exact nivelul perfect de rezistenţă la pedalare. Se poate începe plimbarea în cea mai mică treaptă de viteză, pentru a porni de pe loc uşor chiar şi în pantă, iar apoi se poate avansa la fel de simplu pentru o deplasare mai rapidă.

Deoarece totul se petrece în interiorul butucului roţii din spate, reparaţiile sunt rareori necesare. Este o tehnologie cu adevărat revoluţionară, una dintre schimbările fundamentale în ciclism care s-a produs în ultimele zeci de ani.

Funcţionarea bicicletei clasice

La o bicicletă clasică forţa motrice vine de la picioarele care învârt pedalele şi care, la rândul lor, învârt foile, adică roţile zimţate care angrenează lanţul. Mai departe, lanţul transmite mişcarea la pinioanele de la roata din spate.

Raportul dintre numărul dinţilor de pe foaie cu numărul dinţilor de la pinion determină viteza cu care bicicleta se deplasează.

O viteză mare este dată de cea mai mare foaie din faţă care învârte cel mai mic pinion din spate. Se pedalează cu greu dar se obţine o deplasare pe o distanţă mare la fiecare rotaţie a pedalelor. Viceversa se obţine o pedalare uşoară, necesară urcării pantelor abrupte, dar distanţa de deplasare este mică şi necesită un ritm foarte rapid de pedalare.

Cel mai adesea nu există o treaptă de viteză care să se potrivească perfect unei anumite situaţii – viteza a patra e  prea mică iar a cincea e prea mare, aşa că inventarea unui “sistem continuu variabil” a rezolvat cu acest neajuns.

De la Leonardo da Vinci la butucul NuVinci

Leonardo da Vinci a schiţat în 1490 un sistem continuu variabil de transmisie, fără trepte de viteză, dar construcţia sa nu a fost vreodată posibilă până acum.

Peste 500 de ani, un agent imobiliar cu veleităţi de inventator, David Miller s-a aplecat asupra ideii lui da Vinci şi după o perioadă de cercetare a realizat o transmisie continuu variabilă (TCV) potrivită pentru folosirea într-un butuc de bicicletă.

Miller a botezat sitemul NuVinci şi a pus bazele firmei Fallbrook Technologies pentru a explora aplicaţiile acestui sistem în ciclism şi nu numai aici.

În 2007 revista Popular Science a relatat despre prima biciletă care folosea butucul original N171 produs de Fallbrook Technologies.

Acea bicicletă prezenta suficiente neajunsuri, în principal preţul foarte ridicat, în jur de 3.000-4.000 de dolari, motivat şi de o altă cucerire a tehnicii moderne, adică sistemul de transmisie prin curea Carbon Drive, al firmei Gates, care nu necesită lubrifiere.

(w460) Roată ech

NuVinci, model N360

Lucrurile s-au schimbat mult în ultimii cinci ani iar ultima versiune a butucului NuVinci, modelul N360, cântăreşte un pic mai puţin decât prototipul şi poate fi montat cu uşurinţă pe o varietate mai mare de biciclete.

Al Nordin, preşedintele diviziei de biciclete a firmei Fallbrook a declarat pentru Popular Science că sitemul NuVinci a fost adoptat de peste 50 de producători de biciclete din întreaga lume şi va echipa peste 90 de modele.

Multe dintre aceste modele vor fi biciclete de oraş, practice, adică exact genul de mijloc de transport zilnic  pe care l-a imaginat şi Donald Miller.

Din fericire ne aflăm la momentul în care mărcile pentru marea parte a consumatorilor , cum ar fi REI, pot oferi biciclete performate şi practice ca modelul Novara Gotham, echipat cu butuc NuVinci N360 şi transmisie Gates pe curea, pentru "numai"  1.299 de dolari.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SCI-TECH
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 11°C 6°C
IASI 7°C 1°C
CLUJ 14°C 9°C
CONSTANTA 12°C 8°C
CRAIOVA 12°C 6°C
BRASOV 10°C 4°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 21 Noiembrie 2019, 08:48
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 20-11-2019
Deschidere: 9706.24
Maxim: 9744.63
Mimim: 9686.08
Variatie: 0.27%
SNP
0.43
0.81%
SNG
37.45
0.27%
TLV
2.46
0.81%
FP
1.18
1.28%
SIF5
2.37
0.85%
EL
11.15
0%
SNN
13.86
0.14%
BRD
14.58
0.14%
SIF3
0.33
2.46%
WINE
22.80
0.44%
ARHIVĂ ȘTIRI